Vilken hundras?

Kattennizze

Trådstartare
Jag tänkte köpa en hund men har ingen aning vilken ras som passar egentligen. Jag har haft både schäfer och labbar tidigare men det var innan jag fick barn. Nu vill jag ha en mindre hund bara till sällskap och som gillar promenader och att ligga på sofflocket. Mops har jag hört ska vara trevliga? Jag är delvis uppväxt med en pudel och de verkar ju också trevliga men hur mycket mental stimulans kräver pudlar egentligen? Har ni något tips?
 
Papillon?

Mops går bort pga hälsan, pudel är (eller ska vara kanske...) lite mer krävande än det låter som du vill ha.
 
Mops verkar jättetrevliga men hälsoläget är ju inge vidare..

Jag har löwchen och tycker de är fenomenala sällskapshundar :up:
Väldigt glada och busiga men är nöjda med vanliga långpromenader, bus, lättare hjärngympa och att få vara med familjen. De brukar funka finfint med andra djur och hundar. Friska och långlivade är de också :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 249
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 405
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 238
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 854
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp