Vilken karaktär/serie eller film?

Lumos_Nox

Trådstartare
Om du fick välja en film eller serie att leva i , vilken skulle du välja och varför?

Eller skulle du vilja leva som en redan existerande karaktär, vilken?

Jag skulle nog vilka åka med The Doctor i TARDIS och uppleva massor av nya världar men sen inser jag hur ofta de landar i trubbel och så modig är jag inte så frågan är om jag vågar gå utanför dörrarna ens. :p

Go nuts! :bump:
 
Jag skulle nog vilja vara häxan Granny Weatherwax i Terry Pratchetts serie om Skivvärlden (Discworld).
Hon är så självsäker och fri och styr över både stort och smått med självklar hand. De flesta tror att det är med magi, men oftast är det med "huvudmagi" - alltså ren klurighet och kännedom om hur människor fungerar. Sen kan hon gå in i huvudet på djur och följa med dem, flyga med fåglar och springa med rävar. Det verkar underbart!
 
D
Jag skulle nog vilja vara häxan Granny Weatherwax i Terry Pratchetts serie om Skivvärlden (Discworld).
Hon är så självsäker och fri och styr över både stort och smått med självklar hand. De flesta tror att det är med magi, men oftast är det med "huvudmagi" - alltså ren klurighet och kännedom om hur människor fungerar. Sen kan hon gå in i huvudet på djur och följa med dem, flyga med fåglar och springa med rävar. Det verkar underbart!
Det lät ju jättehärligt!
 
Nummer ett är och har alltid varit (eller ja, sen jag läste böckerna för första gången som 12-åring) Éowyn i Lord of the Rings. Rida omkring och döda nazgûls liksom :love:. Sympatiserar även med hennes olyckliga kärlek för Aragorn, samt att hon ju faktiskt får uppleva besvarad kärlek också in the end.
 
Hmm...stars hollow i Gilmore girls.
Jag skulle vilja vara en nära vännina till till Lorelai och Rory. Tror man skulle kunna ha så givande, roliga och knäppa konversationer med dem :love:
.. Att leva där på heltid vet jag inte om jag skulle klara, men besöka åtminstone. Det verkar som en underbart knäpp stad med lika roande karaktärer, men i för stora doser tror jag nog att jag skulle bli irriterad på någon/något till slut, så som sagt, besöka med jämna mellanrum skulle vara fint :)
 
Åh så många sympatiska bukare :love:
Jag gillar Discworld. Det känns inte helt hopplöst ur ett jämställdhetsperspektiv, även om jag nog skulle dö rätt snabbt i Ankh-Morpork :rofl:

Hade gärna rest med 9/10 Doktorn också. Eller för all del med Arthur Dent. Eller jobbat med Torchwood. Eller Firefly.
 
Ja, både dr who, btvs, firefly hade varit kul att hoppa in i och vara med.
Skulle annars kunna tänka mig att vara en alv och hänga med Legolas, eller hänga med Alucard i Hellsing även om det lär sluta med ond bråd död :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 520
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte lyckats jättebra än med att komma ner i varv och återfå energi- och tidsbalans... Jag har försökt avsluta mina för många...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag brukar göra en (underbar!) rawfood frukoströra baserad på groddade nakenhavrekorn. För det ändamålet så groddar jag en stor bunke...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp