Vilken klippmaskin?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Phlipp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 878
P

Phlipp

Ska köpa klippmaskin för första gången, men har ingen som helst aning om vilken jag ska ha... Vill ha en som är så tyst som möjligt men ändå stark. Priset spelar ingen roll, den får gärna kosta bara den är BRA och HÅLLER.

Någon som kan rekommendera?

Sv: Vilken klippmaskin?

Moser Max 45 tycker jag är kanon. Jag vill inte ha de här stora tunga som man får ONT i armarna av, utan de lite nättare. Men de måste ändå vara starka. Förr haft Oster Golden A5 men den var för klen.

Moser Max 45 har 45W motor, två hastighetslägen på klippning, är liten, gaanska lätt och ganska tyst (kan iaf klippa örpnen på unghästen utan reaktion =)). Klipper utan minsta problem tjock, halvskitig vinterpäls på 60 minuter (helklippning). Klipper hund med den med och där brukar maskinernas rätta jag visa sig då de brukar 'tugga fast' och dö i lurvhundens milt sagt skitiga päls. Mosern tuggar på. Gillar de två olika hastigheterna med.

Nu minns jag inte exakt vad den kostar men den är rätt billig, 1500 - 1800 kr brukar den ligga på. Skärkompatibel md Oster A5 förresten.

Jag har haft min i två år och är supernöjd (efter att ha svurit över X antal A5 och även andra saxar)

Sv: Vilken klippmaskin?

Jag brukar låna en sladdlös ifrån DeLaval, vet inte modellen men den är till för kossor och hästar, beroende på vilka skär man har.
Den är inte så tung och går väldigt lätt. Köpte nya skär och den gick som smör på min ponny med minst 5 cm lång och tovig päls.
Vet inte det exakta priset men sök på den och hitta någon återförsäljare (Odal/Granngården kanske). Skären jag köpte kostade runt 600 kr och var värda det!
Det enda är väl att man måste verkligen ladda batteriet helt och hållet annars dör den rätt snabbt...

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
418
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 731
Senast: Edla
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 218
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka