Vilken klippmaskin?

Hallau

Trådstartare
Ni som klipper vilken maskin använder ni?
Jag ska spårklippa mina två islandshästar och undrar lite om maskiner.
Hööks billiga för 429kr (tror jag) går den att använda eller är den för slö för den tjocka pälsen?
Någon som använt börjes "whal för 979kr?
Sedan hade börjes en annan för 1000 nånting. Hitta den inte på nätet, men såg den i tidningen.

Sv: Vilken klippmaskin?

Vet inte något om dessa märken, jag har en Heiniger (tror jag den heter) och den är toppen, superstark och klipper jämt och fint och nyper inte hästen i skinnet!
En lite dyrare sort men väl värd pengarna!

köpte en moser max efter rekomendationer här på buke.
är mycket nöjd med den.
klipper bra är tyst lätt osv.
ett stort plus är att hästen inte blir rakad utan klippt.
lånade en förra vintern men den maskinen skalade hästen in på bara skinnet.

Vi har en tidigare modell av Wahl från Börjes, dock med sladd. Spårklipper islänningarna bra och utan problem - med plus för litet (40 mm:s) skär som lätt kommer åt mellan framben etc. Med tanke på att vi hittills använt maskinen nästa gång blir det en rejälare DeLaval eller liknande då den vi har nu tar slut.

Orientalkatten, klippa eller raka beror ju på skären och distanserna på dessa, inte direkt på maskinen i sig.

Har köpt Hööks lilla för att använda på ben och huvud, öron, fungerar helt ok till det men skulle inte rekommendera den till kroppen på en islänning, det är den för liten och klen för.

Använder en klippmaskin som eg är till för hundar. Funkar perfekt! Det går på uppladdningsbara batterier så man slipper sladden + att den nästan är tyst! O liten, så det blir inte jobbigt att klippa. Jag har klippt en del hästar med den o ridskolan klipper sina, så den är inte för liten. Det fins ju olika slags skär beroende på hur kort man vill klippa, det är inte maskinen som avgör.

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 221
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 070
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 164
Senast: Jamtland
·
Utrustning Hej! Jag hade nu tänkt köpa en klippmaskin och behöver lite hjälp. Jag har två islandshästar där den ena har väldigt mycket och tjock...
Svar
8
· Visningar
1 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka