Vilken låt är det här?

Islandsfantast

Trådstartare
Hejsan!
Jag har varit här och läst en hel del senaste åren, men inte blivit medlem förrän nu. :)
Skulle behöva hjälp från er islandskunniga människor härinne! :)
Jag satt och slösurfade på DuTuben bland massa fina islandshästar och hamnade på ett klipp där det i början spelas en väldigt klämmig låt. Tyvärr kan jag inte tillräckligt bra isländska för att lyckas höra vad dom sjunger, så jag skulle kunna googla fram vad det är för låt.
Kom på att det kanske finns någon här som kan det? Eller känner igen låten och vet vilken det är?
Skulle vara mycket uppskattat! (Inte minst av mannen som stör sig på att jag går omkring härhemma och hummar en melodislinga utan text :p :o
Det gäller alltså låten som spelas i bakgrunden precis i början av klippet.
Tack! :)
 
ååå jag var ju tvungen att klicka på klippet å nu har jag den på hjärnan med... :p
Har du kommit på vad den heter????
 
ååå jag var ju tvungen att klicka på klippet å nu har jag den på hjärnan med... :p
Har du kommit på vad den heter????
Haha, förlåt förlåt :p
Nej tyvärr har jag inte det :(
Har faktiskt till och med skickat meddelande till den som gjort videon, men tyvärr inte fått något svar.
 
Om ni kan hålla er några dagar till så frågar jag våra isländska vänner, åker dit på fredag nästa vecka! De är inte så bra att svara på mail nämligen :)
 
Om ni kan hålla er några dagar till så frågar jag våra isländska vänner, åker dit på fredag nästa vecka! De är inte så bra att svara på mail nämligen :)
Åh, snälla du det vore så rart av dig! :)
Mannen kommenterade häromdagen (när jag muttrade över att inte känna nån islänning att kunna fråga) att det nog var tur, då de ändå inte kunnat förstå ett ord av den rappakalja som kommer ut när jag fastnar och börjar sjunga med i den låten :o :p
 
Det är ett gammalt isländskt band som heter Ríó Tríó och låten är Sagan um upptrekkta karlinn. Alltså, sagan om den uppvridbara mannen. Det handlar om en speldosa, och han beskriver hur speldosan är och hur mycket han älskar den. Speldosan är i form av en liten fet man (mannen = karlinn). Ríó tríó finns på Spotify! :) gamla gubbar :)
 
Det är ett gammalt isländskt band som heter Ríó Tríó och låten är Sagan um upptrekkta karlinn. Alltså, sagan om den uppvridbara mannen. Det handlar om en speldosa, och han beskriver hur speldosan är och hur mycket han älskar den. Speldosan är i form av en liten fet man (mannen = karlinn). Ríó tríó finns på Spotify! :) gamla gubbar :)
Först och främst: TACK Muninn! :love: Så väldigt rart av dig!

För det andra: :rofl: Herregud vilken ... udda... sångtext. Hahaha, tror jag låter bli att översätta den för mannen min, han tycker redan att jag är knas som får såna sånger på hjärnan. ;)
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 889
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp