Vilken Pikeurmodell på byxor?

Zolimita

Trådstartare
Ska jag ha? Många verkar gilla Cindy men på ridbyxor vill jag inte ha låg midja...De ska vara helskodda och finnas i färgen grå:) Eftersom jag har långa ben borde jag väl ta 74 el 80:confused: Ni som har gråa Pikeur får jättegärna slänga in en bild:idea:

Sv: Vilken Pikeurmodell på byxor?

Jag skulle säga Mondega eller Lascara då den modellen är en lika bred midja som Pikeur Cindy fast högre, dock bara 1 fick på vänster sida med dragkedja.
Vad gäller storlek brukar jag ta den tyska storleken (markerad med D) och ta den /2. Den tyska storleken innebär bara att det är långa ben gemfört med om det står den "svenska" storleken.

Jag köpte ett par kanonhäftiga Judy Jeans i svart tyg och mörkbrun skoning igår. Gul sömtråd över hela byxorna och brodyr på vänster höft (fram).
Modellen går att hitta på Pikeurs hemsida.
Midjan är normalhög på dessa.

Lugana har inga vettiga fickor, så de går bort för min del.

Förresten, om du beställer på postorder så är det bra att veta att de är små i storlekarna. Jag har normalt runt stlk 42 eller t o m mindre, men har "88" i Pikeur (dvs 44).

Senast ändrad:

vettiga fickor har inga ridbyxor... även dom modeller som har fickor, så är dom så små att man inte får plats med något. tex lavinia har vanliga jeansfickor men det är knapt så det går att få ner en liten mobil.

Är det inte Mondegan som har sneda och rätt bra fickor?

Judy har kanonbra fickor (ur ridbyxeperspektiv alltså).

Mobilen är ju problemet. Visst går den oftast att tränga ner i minifickan med blixtlås, men näe... Jag vill ha plats för både mobil och nycklar, i varsin ficka! :)
På vintern är det ju enklare, då har man en jacka med massa fickor på!

jo den har sneda, men är ändå inte så mkt man får plats med..:p

jag lämnar allt i stallet, är så obekvämt att ha något i byxarna när man rider.

Ja,slam är fin men jag vill ha gråa,slam är ju lite grå-grön el vad man ska säga.

hmm, tja, kanske det. Om man har ett par grå brevid, så syns det nog. Jag tycker de ser extremt grå ut "för sig själva":D

Är det lera ni tänker på så stavas det schlamm på tyska *är petig*
Angående storlek, så är det bäst att prova då det kan skilja mellan modellerna.

Vi är i Sverige;) och går du in i en ridsportbutik fungerar det alldeles utmärkt att säga "slam", samt att på nätet finns det butiker som marknadsför dem under "slam"

*kl*

Jag har lugana, minns inte vad jag hade på de förra (ja, jag har bara haft 2 par och de sista är långt i från slut än :eek: och jag är tvättfreak). Men det är högre midja (vilket jag kommer försöka välja bort nästa köp). En liten ficka som mobilen lätt får plats i, jag köper mobil som passar min ridbyxor :o

Nej, av de som är nämnda i tråden är det bara Meredith som finns som knäskodda. De andra modellerna heter annorlunda som knäskodda.

Aha! Men om jag omformulerar mig lite: finns det en oskodd version (med annat namn då) av alla helskodda och vice versa?

Knäskodda Pikeur modeller:
* Montana
* Princess
* Meredith

För att nämna några.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För... 2
Svar
21
· Visningar
2 043
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 837
Senast: Snurrfian
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 689
Senast: Ajda
·
Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 842
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka