Vilken ras?

S

saltakatten

Jag såg en jätte gullig hund idag. efter tre boxrar är man rätt mättad på den rasen och jag letar efter nåt nytt.

hunden som jag såg liknade ganska mycket en bulldog men var lite mindre och lite lägre. men den var inte jätte liten som en sån där spets. Ansiktet såg ut som en bulldog men den hade utstående ögon och såg nästan ut som som en liten gremlin :)

finns det nån som har en aning om vad det var för ras jag såg??? Kan tilläga att den var grå/brun i färgen.
 
Kan ha varit en mops. Sök på det får du se om du får upp nån bild.
Fast mops är mer lite gulbeiga och finns även i svart.
 
har kollat runt på massor av internet sidor men kan inte hitta nåt som liknar den. men det var ingen mops. så liten var den inte utan nästan lika stor som en bulldog men inte riktigt. plus att den hade utstående ögon.
 
Kom jag också att tänka på. Verkar mer troligt.


Till trådskrivaren. En mops har svart mask, hade den hunden du såg det?
 
Fransk Bulldogg, Mops och Bostonterrier är dom jag kan komma på som liknar en Engels (?) Bulldogg.

Mopsarna har svans, och är minst. Bostonterriern är högst på benen och inte så kraftiga.
Frallan är lägre, kraftigare och mest lik den Engelska Bulldoggen.

Här är vår ena Fralla!
Max!
 
det kommer jag faktiskt inte ihåg om den hade det....men otroligt söt var den. har länge funderat på en bulldog. Men den här var snäppet sötare
 
Jaaaaa! precis en sån var det. Tack!!!! Finns det många kennlar som föder upp såna. helt i skåne?
 
Jag vet bara en i Skåne (Malmö) men jag har ingen vidare koll på vart alla finns.

Mamma har bättre koll, hon är mer involverad eftersom det är hennes ras och hon som har hand om vår uppfödning :)
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 789
Senast: NOC14
·
Lantbruksdjur Det har flyttat in nya kor i byn och jag har fullständigt kärat ner mig i dessa underbart vackra skapelser :love: Jag kan väldigt lite...
2
Svar
37
· Visningar
4 253
Senast: Luff
·
L
  • Artikel
Dagbok Det blev massa krångel med den klänningen som jag ville ha så nu måste jag hitta nåtannat. Och det är inte så jätte lång tid kvar så det...
Svar
15
· Visningar
871
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 629
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp