Bukefalos 28 år!

Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

420 har med cannabiskulturen att göra. Kommer från att "man kom hem 4:20 och tog sig en joint" och så har väl 420 blivit ett slanguttryck för cannabis efter det.

Jupp då är det bekräftat. Jag är både för gammal och helt ute :p. Har aldrig hört det förut :D
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

420 har med cannabiskulturen att göra. Kommer från att "man kom hem 4:20 och tog sig en joint" och så har väl 420 blivit ett slanguttryck för cannabis efter det.

Aha. Då är det bara för att jag inte haft något alls med cacnnabis eller missbruk att göra. Varken privat eller yrkesmässigt.
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Jupp då är det bekräftat. Jag är både för gammal och helt ute :p. Har aldrig hört det förut :D

Sen när har drogkunskap något med att vara "ung och inne" att göra? Ålder känns irrelevant i sammanhanget och vad jag sett är det knappast de som är "inne" som har störst drogkunskap... ;)
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?


GHB är också en olaglig drog. Om det inte är nåt annat Lady_Mike syftar på.

Och innan någon börjar fundera så ja, jag har ett visst intresse för droger/knark, ett rent teoretiskt sådant, inget annat. ;)
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Tycker XXXXXXX är ett rätt roligt regnr.

Lever och verkar i en bransch är trebokstavsakronymer finns i oändliga mängder. Förmodligen går det hitta betydelser för bra nära alla regnr. Jag har slutat bry mig. Nu har jag bara haft bilar med väldigt neutrala skyltar. Jag hade väl inte varit över mig given över "KKK 666", men det är ju ändå bara ett regnr.
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

420 har med cannabiskulturen att göra. Kommer från att "man kom hem 4:20 och tog sig en joint" och så har väl 420 blivit ett slanguttryck för cannabis efter det.

ok, hade jag aldrig någonsin hört förut! :p

Aha. Då är det bara för att jag inte haft något alls med cacnnabis eller missbruk att göra. Varken privat eller yrkesmässigt.

inte jag heller, har väl med det att göra :p
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

420 har med cannabiskulturen att göra. Kommer från att "man kom hem 4:20 och tog sig en joint" och så har väl 420 blivit ett slanguttryck för cannabis efter det.

Fast det används inte mycket i Sverige. Däremot i Nordamerika...
Jag är droginformatör och har bara råkat på uttrycket ett par gånger under de senaste tio åren.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

kl

EGO är väl inget jag vill ha, eller UFO.
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Du skriver att KKK INTE finns. Det gör det.
Sen att man numera inte ger ut nya (gamla återanvända reg.nr) reg.nr med det är en helt annan sak.

Jag har väl skrivit flera gånger att alldeles uppenbarligen är det så att bilar med den skylten existerar. Jag tror knappast att folk ljuger. Det fråntar inte rimligheten i att anta att något som en myndighet anger stämmer.

Nu har jag iaf fått klarhet i frågan; med svar från Transportstyrelsen.

För ett par år sedan släppte man skylten KKK igen, efter att den har varit otillåten i många år. Snart efter att den släppts så fick de dra in skylten åter igen eftersom så många hörde av sig angående innebörden. Bilar som hann få denna skylt kan om ägaren vill bli omregistrerade. Idag är KKK inte tillåten varken som vanlig skylt eller som personlig skylt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

afk, brb, bbl, lol, finns många roliga internetförkortningar jag gärna hade haft :).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp