Vilken sadel använder ni?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare karuso_00
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 3 262
Sv: Vilken sadel använder ni?

Min häst gör så gott hon kan i min gamla Zaldisadel. Den går på sista säsongen nu alltså! (Fast det har den gjort länge) Måste skaffa en ny nu om det ska bli nån hoppkarriär...

_Peplis_ skrev:
jag har precis köpt mig en prestige paris D. :love:

Har tittat på en sån begagnad. Är sugen på en sån! :)

jag älskade min gamla pessoa men de passa ju inte hästen, hade en sprojlers pessoa också men den va hurobekväm somhelst. hade en prestige också, men den växte ponnyn ur och jag var inte så förtjust i den.. min medryttarkuse har en prestige sidney den är väldigt skön.

just nu har jag en kentaur som är väldigt bekväm fast ja måste rida in den först. men den som slår alla sadlar är stenbergs hoppsadel, den va döskön!

har en john whitaker, super skön :D den har väldigt bra stöd när man hoppar.

har länge varit sugen på en stubben scandica, nån som har en sån o hoppar med? har bara provsuttit den på h**ks när jag jobbade där:D

Jag har en Pessoa Amo flatback -94, jätte skön :D

*kl* mina hästar har just nu
* Equipe Grand Prix
* Equipe Extreme

Det här är kanske är ett bispår, men har du kollat upp dina knäproblem? Jag fick alltid förut fruktansvärt ont i knäna av bl.a. hoppning, bilkörning m.m., och led även av andra mycket mystiska symptom i hela kroppen. Efter åratal av utredningar kom man slutligen fram till att jag bär på en reumatisk gen som ger dessa besvär.

har varit hos läkaren för ca 5 år sen o blev väldigt illa behandlad, lindrigt sagt, så jag kommer inte att gå till en läkare igen. men jag blev magnetröntgad o undersökt men det var ju inte något fel på mina knän, det är troligen växtvärk... då var jag 15-16 år o växtvärk hade jag när jag var 10.....:mad:
sen dess går jag inte till läkare längre, tycker det är att kasta ut pengarna i sjön....

Jag är verkligen ledsen att du blev illa behandlad - det är tyvärr alltför vanligt... :( Har själv utkämpat mången strid med diverse läkare. Men jag tycker ändå att du ska kolla upp det där, även om det säkert känns jättejobbigt att gå till läkare igen. Den typen av reumatism jag har syns varken på röntgen eller magnetröntgen, såvida man inte haft riktigt mycket otur, utan man ställer diagnosen utifrån ett enkelt blodprov. Om du vill veta mer kan jag maila dig. Jag tycker INTE du ska gå och lida i onödan av detta!

Hälsn. Karin

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
227
Senast: Nevermind
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Puh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka