Vilken sadel till häst "utan" manke som dessutom är rund...

S

Skrutt

Vilken sadel till häst \"utan\" manke som dessutom är rund...

Så svårt. Har nu en passier hopp som passar bra men dressyrsadeln M & Nolan passar inte å nu är hon såld och de letar sadel. Hon behöver 31 tum.
Har lovat att låna ut min ett tag men behöver den ju själv... Kan ni ge mej några tips, de köper nog helst en som inte är så dyr.
De har tittat på en syntet som går att ställa bommen (själv) men är inte så förtjusta i syntet...
Hjälp om ni kan.
TACK
 
Re: Vilken sadel till häst \"utan\" manke som dessutom är rund...

Cliff Barnsby raven! Passar min runda fjorda utan make av c-ponnymått.

Annars Griffin haflinger som budgetalternativ, finns i dressyrmodell oxå.

Dominus är oxå en mkt trevlig sadel som man kan få väldigt vid.
 
Re: Vilken sadel till häst \"utan\" manke som dessutom är rund...

Jag tycker att Albion Style har varit perfekt...
Passar mitt sto med enormt bred rygg och ganska låg och rund manke.
Finns till bra pris begagnat.
Är kanon-sköna att sitta i! :love:
 
Re: Vilken sadel till häst \"utan\" manke som dessutom är rund...

Tack, har skrivit upp nu å skall berätta för köparen som sen får leta vidare själv!
 
Re: Vilken sadel till häst \"utan\" manke som dessutom är rund...

Har en Jensen Exmoor till mitt ponnysto, ligger bra än så länge, har tom blivit lite för vid nu när hon tappat lite muskler :(
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 047
Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
574
Senast: Aifos
·
Utrustning Jag söker lite råd om sadeltyper. Jag köpte för ett par månader sen en häst (min första egna) av ridskolan där jag ridit i ett antal...
Svar
7
· Visningar
1 459
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp