Vilken sadel..

sassymaddan

Trådstartare
har en golden star som hästen har vuxit ut, den har blivit för smal.

så nu måste ny sadel provas ut igen..

vill inte ha en golden star till.

vad finns det för andra sadlar som kan passa min häst utifrån att

hon har gått med en GS 34 i bomvidd.

givetvis ska en sadelprovare ut, men tänkte om ni kunde ge mig några exempel då ja ska hitta några och ta med.(de saluför inga sadlar alls)

så ge förslag

Sv: Vilken sadel..

skaffa någon som saluför sadlar istället, det lär ju vara väldigt svårt att kunna låna hem en hel drös märken i olika storlekar bara för att låta denne kolla på.

Tyvärr är det inte lätt att få tag i sådana här i trakten..

Kan andra prestige modeller tänkas passa fast i annan bomvidd. Finns ju en del inne i traktens affärer att låna hem. A**as hästshop brukar ha en del prestige hemma.

Det är inte säkert att du behöver byta sadel om den ligger bra i övrigt. Golden Star ska gå att ändra bomstorlek på.

De har inte speciellt mkt hemma tyvärr, eller jo mkt men utplockat, finns mest udda storlekar och bomvidder eller fem stycken av samma modell. De tar ju självklart hem om man ska köpa, men det hjälper ju inte när man behöver låna till utprovning.

Kan tänka mig att de i dagsläget har på sin höjd nån golden star och nån silver star hemma.

Har ju blivit rätt mkt hästaffärer här på sistone så de känns inte som att de satsar så himla mkt på sitt hästsortiment.

Oki, är rätt många år sen jag flyttade från Kalmar. Då hade Vapencentralen ett riktigt bra sortiment.

Ok! Ja, det har nog sett sina glansdagar. Var ju faktiskt bland landets ledande hästsportsaffärer en gång i tiden för länge länge sedan..

menar du en annan modell då?:p

vilken av de andra prestigemodellerna kan vara lik GS då?

så tråkigt när de inte finns något utbud här där ja bor.

vi får se va vi kan hitta annars blir det till och åka någon annanstans.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
581
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 445
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022