Vilken slip till klorna?

MiniLi

Trådstartare
Vi ska börja slipa Camaros klor med maskin. Sambo hittade nåt billigt set med "munstycken" som vi provade att sätta i skruvdragaren. Hunden tog det ganska bra men slipgrejerna vi köpte var sjukt dåliga, hände nästan ingenting.
Så vad ska man ha för nåt?

Funderar på att köpa en helt ny minislip, brukar det följa med munstycken som funkar bra till klor?

:)

Sv: Vilken slip till klorna?

Jag köpte denna lilla maskin på ÖB, tyckte den var kanon!
Trissan som sitter på(på bilden) funkade så där, jag använde en rund som följde med, mycket bättre!

19420438.jpg

Det följde med ett helt gäng olika modeller på sliptrissor, bara att välja och vraka vilket man tycker är bäst, jag föredrog den runda!

Vad är trissorna i för material?

De vi köpte är hårda och ganska släta, tror de var till för sten. Funkade inte.

Känns som mjukt sandpapper, så det är nog inte nåt hårt våtslippapper!

Nu sitter det ju ett runt slippapper på maskinen och så skrev jag att ett runt funkade bäst för mig, jag menade ett runt som ser ut som en tom toarulle (fast mycket mycket mindre:D)

jag har en liten multislip från biltema, kostar runt 120 spänn och då får man en hel del tillbehör till.
Jag gillar den som är som sandpapper bäst, det är en brunaktig liten rulle eller vad jag ska säga :) snabb och effektiv!
man kan ställa in varvtalen på maskinen också!

Pedi paws!
Batteridriven liten kloslip som inte väsnas massa och slipar lagom försiktigt!
Jag löpte min på tradera men har sett dem på dealextrem.com billigt med fri frakt!

Tycker den är super till min lilla som hatar att klippa klor , vi har alltid blivit lite osams över kloklippning innan men nu går det bra, hon ligger iofs på rygg med benen ihopdragna som en död skalbagge när det är dags, men hon ligger snällt still iallafall :)

länk: *Länk borttagen av moderatorn* Super att runda till klorna på goldentiken med också, parketten här blir repig bara man typ petar på den..

Senast ändrad av en moderator:

Den heter minislipmaskin. Fanns på hyllan bland de andra slipmaskinerna..
Kostade nåt på hundra kronor!

Den heter minislipmaskin. Fanns på hyllan bland de andra slipmaskinerna..
Kostade nåt på hundra kronor!

Tack så mkt! Nu vet jag vart jag ska skicka sambon ikväll :P

Vad rekomenderar ni för slip till själva maskinen. Vilken funkar bäst?

Pedi paws!
Batteridriven liten kloslip som inte väsnas massa och slipar lagom försiktigt!
Jag löpte min på tradera men har sett dem på dealextrem.com billigt med fri frakt!

Tycker den är super till min lilla som hatar att klippa klor , vi har alltid blivit lite osams över kloklippning innan men nu går det bra, hon ligger iofs på rygg med benen ihopdragna som en död skalbagge när det är dags, men hon ligger snällt still iallafall :)

länk: *Länk borttagen av moderatorn* Super att runda till klorna på goldentiken med också, parketten här blir repig bara man typ petar på den..

Vet du hur den funkar till större hundar? (Rottweiler)

Senast ändrad av en moderator:

Det ingår en massa olika saker, jag gillade sandpappersrullen som wtf rekommenderade!

jag har en springer spaniel på 21 kg, där funkar den helt ypperligt! nog allt för att en rottweiler är större, men jag kan aldrig tänka mig att det är någon skillnad på resultatet.
och som sagt, jag gillar den rödbruna sandpappersrullen bäst till klorna. provade nån av dom där rosa stenarna men det var ingen hit tycker jag.

dessutom är den GULD värd att förborra hål med! :idea:
skulle skruva fast spotlights på en hylla och jäklar så bra det blev :) borrade även i skåpluckorna när jag skulle sätta upp barnlås, helt peeeerfekt!

hur lång tid tar det att slipa klorna? lite halv uppskattat per klo?
Slipning är bättre med tanke på sprickor osv?

Jag slipade alla fyra tassar på några få minuter. Då var det allra första gången och hon var inte helt still osv + att jag tog det extra försiktigt.
Att klippa alla fyra tassar med klosax brukar ta typ 20-30 minuter för mig så stor skillnad!:D

per klo skulle jag tippa på kanske.... 20-30 sek? man måste ju hålla koll så att man inte slipar för mycket, min hund har svarta klor så man får hålla koll på den där vita pricken som ska komma :) så tiden är inräknat med att man kollar emellan också.
annars går det ryyyysligt fort om man har varvtalen så högt det går, wroooom liksom ;)

Jag köpte den billiga multislipen Jula har och den fungerar utmärkt både på min dvärgpinscher och kompisens flatte.
Kompisens flatte hatar att fixa klorna och det gick toppen med henne och tog "bara" 10 min och då tog vi det i hennes takt utan att stressa. :)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 757
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
898
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 530
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka