Vilken sorts kolsyremaskin hade du köpt?

Vilken kolsyremaskin hade du köpt?

  • Snygg men opraktisk

    Röster: 10 26,3%
  • Praktisk men halvful

    Röster: 25 65,8%
  • Jag hade fortsatt vela & panta flaskor

    Röster: 3 7,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    38

Nytant

Trådstartare
Jag står inför valet av kolsyremaskin för bubbelvatten. Alternativen jag fastnat för är dels en som är snygg nog att stå framme hela tiden (vilket den behöver göra), men som enligt recensionerna är mindre praktisk i hanteringen, dels en som är gjord av plast och inte särskilt snygg, men snabb och smidig att byta flaskor och patroner på.

Jag som person prioriterar både det visuella och det praktiska ungefär lika mycket, så här står jag nu i ett moment 22 medan berget av pantflaskor växer dag för dag. Jag blir väldigt glad i själen av snygga saker och bra kvalitetsmaterial, och ledsen i själen av saker jag upplever som fula. Jag är samtidigt ofta stressad och distraherad och blir lätt irriterad på fippliga, opraktiska saker med dålig användarupplevelse. En riktigt väldesignad produkt plockar höga poänger i båda kategorier, men det verkar inte finnas något sånt på marknaden just nu. Hjälp mig, snälla Buke!
 
Vi har en svart sodastream, passar in med tex knivstället som är svart.
Praktiskt och lätthanterlig men tar plats och har svårt att hitta en kanon plats för den.
Har inte mycket bänkyta och ingen idé att ställa undan den då den används flera gånger/dag. :)
 
Sodastream är den jag inte tycker är så fin 😬🙈 Förlåt! Har haft en sån. Associerar den nog också till mitt ex 😂
 
Jag står inför valet av kolsyremaskin för bubbelvatten. Alternativen jag fastnat för är dels en som är snygg nog att stå framme hela tiden (vilket den behöver göra), men som enligt recensionerna är mindre praktisk i hanteringen, dels en som är gjord av plast och inte särskilt snygg, men snabb och smidig att byta flaskor och patroner på.

Jag som person prioriterar både det visuella och det praktiska ungefär lika mycket, så här står jag nu i ett moment 22 medan berget av pantflaskor växer dag för dag. Jag blir väldigt glad i själen av snygga saker och bra kvalitetsmaterial, och ledsen i själen av saker jag upplever som fula. Jag är samtidigt ofta stressad och distraherad och blir lätt irriterad på fippliga, opraktiska saker med dålig användarupplevelse. En riktigt väldesignad produkt plockar höga poänger i båda kategorier, men det verkar inte finnas något sånt på marknaden just nu. Hjälp mig, snälla Buke!
Jag hade valt enkel att använda, hållbar och med bra pris över snygg alla dagar i veckan!
 
Jag väljer funktion före form så gott som alltid, och kör SodaStream både hemma och på jobbet. :up:

Det har skavt politiskt men idag - bl a efter flytt av fabrik från ockuperade Västbanken in till Israel, har jag förlikat mig. Det är trots allt en rätt bra produkt på flera sätt.
 
Vi köpte en Aarke kolsyremaskin för att inte behöva tumma på vare sig snygghet eller praktisk användning :up:
Det är den som är "den snygga" av mina alternativ! Men då upplever du den alltså inte som opraktisk eller fipplig när man ska byta flaskor?
 
Jag väljer funktion före form så gott som alltid, och kör SodaStream både hemma och på jobbet. :up:

Det har skavt politiskt men idag - bl a efter flytt av fabrik från ockuperade Västbanken in till Israel, har jag förlikat mig. Det är trots allt en rätt bra produkt på flera sätt.
Åh, det där med produktionen hade jag inte ens koll på 😳
 
Vi har två kolsyreapparater. Det blev så när vi flyttade ihop. Jag hade en simpel Sodastreamer och sambon en dyrare Aqvia med snyggare design. Min fick bli kvar i flyttlådorna.
Men jag störde mig tidigt på att bubblorna försvann till stor del i flaskorna. Så vi köpte nya flaskor. De var både dyrare och svårare att få tag på än sodastreams.
Det blev bättre men nu märkte jag att Aqvian dessutom gjorde mindre bubblor. Vattnet blev inte alls lika kolsyrat som med Sodastreams utan kändes halvt avslaget.

Nu ligger Aqvian i en flyttkartong och Sodastreamen står på bänken 👍
 
Det är den som är "den snygga" av mina alternativ! Men då upplever du den alltså inte som opraktisk eller fipplig när man ska byta flaskor?
Jag har, som jag skrev, också en Aarke och upplever verkligen inte att den är opraktisk eller fipplig. Jätteenkel att använda!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp