Bukefalos 28 år!

Vilken stjärnkrog i Göteborg?

escodobe

Trådstartare
Jag och sambon funderar på att slå på stort igen och besöka på någon topprestaurang i Göteborg. Nu låter det som det är något vi brukar göra. Det är det inte. Jag har varit på Thörnströms kök två gånger, ena gången åt jag en sexrätters och var så mätt att jag nästan inte klarade att ta mig hem. Jag fick ligga och vila i Vasaparken en timme eller två.. Vid nästa tillfälle var sambon med och vi valde en fyra rätters nordisk meny vilket var rimligare. Och minst lika gott. Sambon var helt lyrisk över en halvrå kräfta. Han som i normala fall tycker att att äta räkor är ett öde värre döden.

Ska vi köra på ett säkert kort och välja Thörnströms igen eller ska vi vidga våra vyer? Linnea art? Bhoga? Swedish taste? Jag vill ha en alkoholfri dryckesmeny och sambon vill nog ha en ölmeny. Vad har ni provat?
 
Senast ändrad:
Tycker ofta alkoholfritt är väldigt sött, lyckas Thörnström få deras alkoholfria alternativ att harmonisera med maten?
 
Jag skickade mina föräldrar till Linnea och har sälla hört dem vara så lyriska över ett restaurangbesök, så jag hade valt att gå dit :) Annars har jag inte så mycket mer att komma med i fråga..
 
Tycker ofta alkoholfritt är väldigt sött, lyckas Thörnström få deras alkoholfria alternativ att harmonisera med maten?
Ja, framför allt hade de en helt ljuvlig must med en viss rökighet. Men jag vet precis vad du menar. Det är därför jag tog med det i inlägget. Det verkar vara mycket fokus på vin på restaurang. Det dricker inte någon av oss. Och jag orkar inte dricka speciellt mycket alkohol med så mycket mat. (dessutom fungerar mina laktastabletter mot laktointolerans sämre med alkohol)
 
Har varit på Swedish Taste och Linnea, tyckte maten och servicen var super på båda. Skulle troligen välja Linnea i första hand för ett återbesök helt enkelt för att de har mysigare miljö i restaurangen. Fast nu låter det som ett besök på Thörnström får stå på önskelistan också.

I framtiden när vi kommer på plus igen.
 
Jag älskar Puta Madre och Familjen. Sån är jag:D
Det är suveränt god mat i suverän miljö, jag stortrivs. Fördel, man kan ha råd med flera besök:D
 
Har varit på Swedish Taste och Linnea, tyckte maten och servicen var super på båda. Skulle troligen välja Linnea i första hand för ett återbesök helt enkelt för att de har mysigare miljö i restaurangen. Fast nu låter det som ett besök på Thörnström får stå på önskelistan också.

I framtiden när vi kommer på plus igen.
Någon annan med något tips?
 
Ja, just det. Vi bokade ett bord på Linnea art, men det visade sig att de hade slutat med Fine dining så vi gick till Swedish taste.
Maten var nog ett snäpp vassare på Thörnströms, men portionerna var hade en trevligare storlek på taste, så att man klarade av att äta en sexrätters (+två eller tre mellanrätter) utan att spricka och miljön kändes lite mer avslappnat.
 
Ja, just det. Vi bokade ett bord på Linnea art, men det visade sig att de hade slutat med Fine dining så vi gick till Swedish taste.
Maten var nog ett snäpp vassare på Thörnströms, men portionerna var hade en trevligare storlek på taste, så att man klarade av att äta en sexrätters (+två eller tre mellanrätter) utan att spricka och miljön kändes lite mer avslappnat.

Åh. Gött! Jag känner att jag behöver äta en riktigt schyst middag i Götet snart! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp