Vilken storlek på täcket??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare afsana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 7 874
Sv: Vilken storlek på täcket??

Har en maxad d-ponny, hon har 125 i täcken.

Hej. Har en kallblodstravare på 1.55 i mkh. Måste ha 135 i storlek för att sitta bra runt bogen men täckena hänger ofta ner lite mer än de ska vid svansen för han är ganska kort i ryggen.

I alla fall så gör Shire-täckena det. Kanske de är ovanligt långa? (Eller så är pålle ovanligt kort?) :p

Nordsvensk ca152 i mkh.
har 145 eller 155 täcken, beroende på hur dom sitter i bogen, plus att vissa 155 blir lite långa baktill..

Har två fjordingar 140 & 143 cm höga. De har i huvudsak storlek 135 cm, men även några i storlek 125 & 145 som passar hyfsat.

Friesern - stl 155, (har hänt att täckena inte räckt till fram men varit för långa i ryggen!)
Maxad D-ponny - stl 135
Maxad C-ponny - stl 125
Shettisdamerna - stl 95 (dom är såå söta i sina små regntäcken:love: )

Arab, ca 152cm, köper/använder strl: 135
När hon (hästen) kom hit så hade jag 125, men när jag började rida henne & hon breddade sig lite så passade 135: orna bättre !

Samma som för min pålle, varmblodstravarvalack på 150 cm i mankhöjd. Han har kort rygg och på längden passar 125 alldeles utmärkt, men numera är de nästan alltid för små i bogen, så nu har han 130 eller 135.

kl.
hur små täcken har ni egentligen!:eek:
min fjordis på 143,5 har 145 på sina täcken:o

Har en arab på 155cm - han drar 135, sitter perfekt!

Nsv bruks - köper 155 cm täcken med bogveck och normal hals. Hon kan inte ha med halvhals och hel hals gillar jag inte.

Ardenner, 155cm i mkh, liten för att vara ardenner:155cm, har 165cm på vissa täcken, beronde på hur stora de är i bogen
Friser, 165cm i mkh ungefär:165cm
Fjording, 140cm i mkh ungefär & Whels cob, 153 cm i mkh:145cm

:)

Senast ändrad:

Min förra häst, en vbl travare hade 145 eller 155 i täcken.

Nuvarande hästar, kallblodig travare har allt från 135 till 155 och lilla russet har 115.

Liknande trådar

Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
599
Senast: Kristall10
·
Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Puh
·
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
766
Senast: lytesout95
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025