vilken styrka i tråden?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lasseman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 735
L

lasseman

Hej, vi har lite problem att få vår stallägare att ta tag i problemet dålig ström i sommarhagen. För tillfället går de ute dygnet runt men med den kraft i tråden som är måste vi nog ta in dem på nätterna. En pappa var och kollade med en mätare igår och fick på ena halvan 300 ?? (vet inte vad det är för skala/benämning, volt/ampere/watt) och på andra bara 100. Är inte det för lite?? Vi har en rymmare nämligen... som tyvärr är kär i min häst och kryper under när jag tar in henne.
Har ni goda råd att ge för att få ett bra stängsel? Jag har gått runt och satt skarvbleck överallt där jag hittat knutar. Det går genom en lada och där vet jag att det är dåligt så det måste vi lösa men finns det fler saker att tänka på?
Tips emottages tacksamt!!

Sv: vilken styrka i tråden?

Kolla så att ni har tillräckligt med jordspett.....
Är det ett aggregat på 11 kilojoule så ska du ha 11 meter jordspett!!!!
(dom brukar vara 1 meter styck)
Och sen måste dom sitta på ett hyffsat fuktigt stället annars kan man behöva vattna där för att få full effekt.

Rensa så inget ligger emot tråden någonstans. Och jorda ordentligt, som ovan nämnt.

/Ida

Rensat har vi också gjort, det var en hel djungel av undervegetation innan, stora slybuskage. Jag fattar inte att hästägarna inte reagerade förra sommaren, rymlingen gick där då också. Jag har just köpt min häst men bor granne och har sett hur det har fungerat... Men det där med jordningen har jag inte kollat upp, kanske är det det som felar.
Tack för svar.

Liknande trådar

Anläggning Har lite funderingar kring det här med elstängsel. Har haft hästar i några år men får aldrig till riktigt bra ström på hagarna...
Svar
6
· Visningar
4 613
Senast: Spook
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 631
Senast: moonstruck
·
D
Hästmänniskan moderatorn får ta bort denna trån om det visar sej att den ligger fel, men jag gjorde vad jag kunde för att få den rätt... står inför...
Svar
8
· Visningar
1 894
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 634
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka