Bukefalos 28 år!

Vilken vagn?

Lydia

Trådstartare
Vad skulle ni valt för vagn om ni var i min "sits"?
Jag har en 4-årig nordsvensk som jag har framförallt som "allroundhäst" (dressyr, kommer bli lite hopp, uteritter, träning från marken, dra timmer, köra med rockard och med fyrhjulig vagn osv). Han är väl inkörd (46 poäng på KBI´t).

Jag har nu en (bra) rockard, men behöver en fyrhjulig vagn framförallt för att kunna ha passagerare (men även för att han ska få variation i vilka vagnar han drar och gärna få lite mera tyngd bakom sig än när jag kör ensam med rockard).
Vagnen behöver antingen vara lätt att flytta för mig ensam (har "parkering" lite dumt till, en rätt skarp backe upp till porten), eller så ska den tåla att stå ute under pressening.
Alternativen jag funderar mest på är dels en vagn från tex Norrvagnar (maratonaktig för ca 14 000 kr), eller en flakvagnaktig med dubbl
a sätesrader (5000 kr kanske man kan få en vettig för).
Jag vill ha en vagn som kräver lite/enkelt underhåll, och som inte är omöjlig att "renovera/reparera", helst själv.
Helst skulle jag ju vilja ha en svensk kvalitétsvagn men jag kommer inte kunna lägga de pengarna nu.
Vore väl rätt skönt med en maratonaktig vagn som jag kan ha en lite lättare sele till, om jag i framtiden köper en maratonsele eller liknande (nu har jag loksele).
Jag kommer skritta och trava, både på grusväg och på tex ängar, träna lite brukskörning.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 674
Senast: kma
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 890
Körning Vår ardennervalack är 5 år gammal och vi har kört honom regelbundet sedan 2,5 års ålder. Regelbundet för vår del har handlat om 3 dagar...
Svar
18
· Visningar
3 321
Senast: Cilva
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 466
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp