Vilken vikt på bootsen?

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare trollet123
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 950
T

trollet123

Undrar vilken vikt jag ska köpa på bootsen till min Islänning? Har haft vanliga gummiboots med kartborreknäppen vilket fungerat bra, men skulle nu vilja köpa ett par islandsboots gärna svarta med lite mer vikt i. Hon är mellan varven lite passtaktig. I tölten skulle jag vilja få upp hennes lyft lite mer! Någon som vet vart jag kan köpa svarta sådana boots?

Sv: Vilken vikt på bootsen?

trollet123 skrev:
Undrar vilken vikt jag ska köpa på bootsen till min Islänning? Har haft vanliga gummiboots med kartborreknäppen vilket fungerat bra, men skulle nu vilja köpa ett par islandsboots gärna svarta med lite mer vikt i. Hon är mellan varven lite passtaktig. I tölten skulle jag vilja få upp hennes lyft lite mer! Någon som vet vart jag kan köpa svarta sådana boots?

Är hon lite passtaktig så ska du köpa rätt så tunga boots...Går att köpa på nästan alla "isis"-affärer.
Men tänk på att det är nästan bättre att köpa vita, de lurar ögat och ger ett intryck av att hästen har mer aktion :)

:banana:

Sv: Vilken vikt på bootsen?

Jag håller med de andra, köp ganska tunga boots! Det gjorde jag till min häst när han var passtaktig och det hjälpte faktiskt!:) :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: Rumpnissen
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 989
Senast: ildiko
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka