vilket är bäst?

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
En sadel som, utan padd trycker på manken eller en sadel som ligger på bogbladet?

Tänk på rubriken, vilket är bäst, så jag vill inte se "skaffa en ny sadel" eller "lika illa" är bara en enkel fråga och inget jag har problem med.

Senast ändrad:
Sv: vilket är bäst?

Jag skulle nog välja den som ligger över bogbladet, det är nog mindre skadligt i det akuta läget.

Dessutom borde nog rubriken vara "Vilket är minst dåligt", för inget av dessa alternativ är bra.;)

Okey, varför? *nyfiken* Även om den andra sadeln inte trycker på manken med padd?
ja..de var mer passande, men nu är det försent

Senast ändrad:

Visst låg sadeln mot manken utan pad?
Då krävs det ju en helt enormt tjock pad för att mildra det trycket något, om det ens räcker till när dessutom ryttaren kommer och lägger tryck på.

Sadeln måste ligga bra illa från början för att komma såpass långt ner på manken, och ännu sämre med en supertjock pad under.:crazy:

En sadel som ligger över bogbladen kan ju ligga hyfsat i övrigt och utan att orsaka direkta tryckskador.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 102
Senast: bollen__
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 028
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka