Vilket är rätt håll?

Sahara

Trådstartare
Hej, jag kommer här med en pinsam fråga. Jag köpte ett Schockmöhle-träns i Falsterbo. Tagit isär det och vet inte åt vilket håll nackstycket skall vara?
Skall det ligga så jag kan läsa Schockemöhle när jag sitter på hästen eller tvärtom?
Jättetacksam för svar (gärna snabba)

Hej, jag kommer här med en pinsam fråga. Jag köpte ett Schockmöhle-träns i Falsterbo. Tagit isär det och vet inte åt vilket håll nackstycket skall vara?
Skall det ligga så jag kan läsa Schockemöhle när jag sitter på hästen eller tvärtom?
Jättetacksam för svar (gärna snabba)
Normalt sett ska du kunna läsa texten när du sitter på hästen

Det är lite olika böjt.
Tränset har tre spännen. Till sidostycket, käkremmen och nosgrimman. Nosgrimman spänner man på bägge sidor och löper inte över/under nackstycket

Det är lite olika böjt.
Tränset har tre spännen. Till sidostycket, käkremmen och nosgrimman. Nosgrimman spänner man på bägge sidor och löper inte över/under nackstycket
Men om käkremmen sitter fast i nackstycket borde du ju kunna se vilket som är fram och bak. Käkremmen borde ju sitta längst bak.

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·
Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
420
Senast: Breen
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 512
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V