Vilket är sämst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Katana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 776
K

Katana

Jag har två sadlar nu och ingen av dem passar optimalt på hästen. Den ena är lite för trång fram så att det blir torra fläckar precis nedanför manken. Och den andra är minst ett nummer för stor. Går inte att padda upp helt eftersom den är rätt vid bom på den sadeln.Vilket skulle ni välja i dagsläget tills jag hittar en sadel som passar bättre?

Sv: Vilket är sämst?

Lägg två tjocka paddar under den vida sadeln. Jag hade fårskinnspad under min x-vida sadel till en häst som har normal till vid bom. Det funkade jättebra! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 287
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 972
Senast: caballus
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 153
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka