Vilket av dessa hackamore?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 1 834
T

TotallyLost

Vilket av dessa hackamore föredrar/skulle ni föredra att rida med?
Varför :bow:
1:a
images

eller detta

2

images

eller föredrar ni något annat hackamore (om det nu finns)...

//TL

Sv: Vilket av dessa hackamore?

TotallyLost skrev:
Vilket av dessa hackamore föredrar/skulle ni föredra att rida med?
Varför :bow:
1:a
images

eller detta

2

images

eller föredrar ni något annat hackamore (om det nu finns)...

//TL

Absolut INTE tvåan.. Hade ett sånt som jag red med, två gånger gick haken upp på nosen... Hur roligt var det i galopp? Men det slutade bra båda gånger, jag var i ridhus o har en grymt snäll häst! (för det mesta) ;)

Det senare. Helt enkelt för att det i mina ögon är snällare eftersom det har kortare skänklar. Jag har ett sånt här:
bt.htm19.jpg

Senast ändrad:

Tvåan, men absolut inte med detdär knäppet. Det knäppet hööks har på sina är idiotsäkert och går inte att få upp (om man inte har sönder remmen då förstås). Väljer tvåan helt enkelt för att skaderisken är mindre med korta skänklar.

Rider med tvåan, jag va nybörjare med hack så ajg köpte bara första bästa för att prova, hästen o jag gillar det som tusan, däremot är knäppet MKT opålitligt, jag undrar alltid före en ridtur om mitt ska hålla denna gången oxå...

Jag har nummer två, får dock säga att mitt knäppe inte öppnar sig :)
Däremot funkar inte hästen på det..
Tycker nr 2 ser snällare ut oxå än nummer 1

Jag har 2:an köpt på Hööks.
Däremot har jag bytt ut kedjan mot en läderrem.

Nosremmen ska jag också byta ut till en av läder.
Håller just nu på med "förhandlingar" med läderaffären som INTE gör några jobb. *ler*

Senast ändrad:

Tvåan helt klart! Fast då ett helt i läder. Då det som du visade är rent livsfarligt iom att spännet åker upp hur lätt som helst, har hänt många olyckor med det. Jag har ett i läder från Hosemans Choice som både jag och hästen trivs med. Det är mkt snällare än det med långa skänklar, blir för skarpt tycker jag.

Det andra fastän i läder, köpte själv ett häromdagen. Kanonfin kvalité för 150:- :banana:

För att de är så klena dom som inte är i läder. Säkerhetsgrej, plus att det är fult när det inte är läder..

Det där med spännet som går upp, är det fram på nosen ni menar då att det släpper?

2an är det enda jag ridit på, och det andra såg lite skarpare ut. Vad är skillnaden förutom själva materialet? Är det andra vinklar eller likande?

Bara såhär rakt av hade jag valt 2an, men har inget direkt underlag för det efter som att jag bara har en liten bild att gå på när det gäller 1an, och den erfarenheten jag har av 2an.

Rider dock hellre på sidepull än hack, men det kanske inte har med saken att göra(tänkte på sista du sa - om man föredrog ett annat hack). Sidepull är inget hack, men är också bettlöst.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
438
Senast: Sirap
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 613
Senast: Badger
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka