Vilket av dessa hackamore?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 1 834
Sv: Vilket av dessa hackamore?

INTE TVÅAN!!den är livsfarlig..har varit med om när en sån pajjade..mitt i full galopp..hästen skende ut på en stor väg..men som tur var lyckades ryttaren böja sig framåt på nåt vis o stoppa pållen(det kallar jag skicklighet)Tur var att där inte kom nåra bilar*ryser*

Jag själv fick ju stopp på min pålle, men såg hela händelsen..det var läskigt..har senare hört fler som sagt samma sak..så ettan skulle jag säjja..utan tvekan..

Men det finns ju varianter av 2:an som INTE är konstruerade så som det på bilden.

Skulle du ändå välja det skarpare? :confused:

Jag skulle helt klart välja 2:an, men en stadigare variant.

1:an vet jag inte om jag skulle kunna hantera på ett snällt sätt... :crazy:

nr. 2.
har ett liknande som nummer ett, har haft ett nr. 2 o har numera även ett supersnyggt i svart läder med mässing som jag köpte för 150kr! helt underbart läckert är det...
men nr. 2 är det som har varit bäst, min store bamse gick superbra på det, han älskade det =) dessvärre var hööks kvalité inte den bästa så det föll i bitar när jag red :crazy: synd, för Ubble älskade det! red jätteofta på det, dressyr, ut o hoppa, han lyssnade o fungerade som en klocka på det =)
nr. 1 tkr jag är svårt att rida på, det är läskigt att ta i hästen för det känns så... knäckande/nedbrytande på nosryggen, jag är så rädd att bryta huvet på stackarn. + att han inte gillade det lika mkt, inte alls samma gensvar som på det lilla "Ponnyhacket"

Jag har också ett sånt med korta skänklar i läder. Är väldigt nöjd med det...

Varför inte prova en Sidepull helt i läder.Dessa är helt oslagbara.

När jag har ridit på hack har jag använt mig av liknande 1;an men istället för kedja har jag en läderrem under.
Det har funkat bra på min dåvarande häst. Min "nya" har jag inte ens provar ha hack på.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
438
Senast: Sirap
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 613
Senast: Badger
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka