Vilket bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare JojjoEuroCent
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 782
J

JojjoEuroCent

Hej!

Har en D-ponny på 7 år som har en dålig galopp. han går väldigt bra på ett vanligt tredelat tränsbett, det är bara det att i galoppen blir han väldigt framtung och lång, och jag kan inte riktigt få upp honom.
Vilket bett ska jag prova? eller är det kanske nåt annat jag ska göra?

Sv: Vilket bett?

Rent spontant så tror jag itne att det är ett bettproblem alls, utan ett skolnings- och styrkeproblem.

Ta upp det med din tränare och be att få jobba specifikt på detta problem, för att se om du känner att ni kommer på rätt väg. :)

Sv: Vilket bett?

Det är inte ett bett problem. Att byta bett kommer inte lösa nånting, utan det här är snarare ett tränings eller styrke problem. Ta kontakt med tränare om du inte vet hur du ska lösa det :)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 220
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
522
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: Sesca
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka