Vilket bett?

Idacent0207

Trådstartare
Hej, jag har en d-ponny. Han kan bli ganska stark när vi hoppar, rider ut och gör bommar men jag vet inte vilket bett vi ska använda. Rider han till vardags med ett äppelbett med lösa ringar för det är det han funkar bäst på men när jag hoppar kan jag inte ha det bettet för att tar bettet och drar. Just nu när jag hoppar jag han på antingen ett rakt gummipelham eller ett tredelat baucher-bett. Han blir inte stark på dem betten men han kan lägga sig i handen så jag får bära runt han. Det är det som är problemet. Jag behöver ett starkt bett som inte är ”fasta ringar” för då hänger han sig på det. Det ska helst vara ett starkt bett med ”lösa ringar eller tuggfrihet”.
Tacksam för hjälp?😁
 

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 063
Senast: Fazeem
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 042
Senast: tuaphua
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 044
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp