Vilket bett?

Sv: Vilket bett?

Nu har jag ridit 3 gånger på det raka bettet.... Och det går hur bra som helst! En jättestor skillnad mot det tredelade! I slutet idag när jag red så kunde jag rida med små hjälper, sitta ner i traven och han verkade riktigt nöjd! Självklart får han massor med beröm. Förra veckan kunde jag knappt rida i 20 min ens utan att känna hur tråkigt, jobbigt det var, att han inte gav med sig. Idag var det tvärtom, var nära till lipen för att han gick så bra!
Självklart är det inte bara bettet som gör skillnaden, man får inte ge upp, det har jag verkligen lärt mig, han vet hur man kommer undan och utnyttjar det alltid till max...

Så TACK för tips o liknande!

Sv: Vilket bett?

Vad skönt för er att det var en sån enkel sak som bettet!

Hoppas det fortsätter gå bra nu o lycka till! :)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 208
Senast: sweep
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 164
Senast: Pinus
·
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: Rumpnissen
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 527
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025