Vilket bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bellson_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 803
B

Bellson_

Min d-ponny har fått mer muskler och mer energi och har därmed blivit VÄLDIGT stark när jag rider ut i skogen. Jag rider på ett rakt bett när jag rider ut och hoppar. Dressyr rider jag på 3-delat med kopparrullar. Tycker ni att jag ska prova ett lite skarpare bett? vilket isf?

Sv: Vilket bett?

Jag skulle i första hand provat det tredelade även vid uteritt. Det är svårare för hästen att bita fast i. Om inte det funkar hade jag nog testat ett pelham med dubbla tyglar. Lycka till!

det tredalade funkade inte.

ja, pessoa kunde jag iofs prova :idea:

Jag gillar 3 delade pessoa jättemkt! verkar funka på de flesta hästar, man kan ju rida med dubbla tyglar. En i den vanliga bettringen och en tygel i den nedre ringen. Och så rider man som på kandar och "rör" knappt den undre tygeln så länge hästen sköter sig o går fint..Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 243
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
531
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 248
Senast: dukie
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S