Vilket dilemma *suck*

Sv: Vilket dilemma *suck*

Jo, jag vet att det inte är mitt ansvar, men jag vill ju hjälpa valpen...
Idag tog jag ut honom en timme och han funkade mycket bättre än igår - han gjorde inga utfall och hälsade t o m på mina barnbarn utan problem. Dessutom började han fatta vitsen med att ta spontan kontakt! Detta är ingen omöjlig valp, och inte är han "aggressiv" heller - han är bara felbehandlad. Här är bild på lilla "odågan"... bra söt är han;-)

rocky_sitter_4m.jpg

Nämen vilken goding:love:
Förstår dig att du inte kan släppa tanken på att hjäpa den här till ett bra liv!

Nu har grannen bestämt sig för att behålla valpen ett tag... endast för att kunna sälja honom igen... Dessutom fick jag veta idag, att hon ställt upp med sin 1,5-åriga schäfer/rottisblandning på en tik som - håll i er - är en blandning av alaskan husky, greyhound och stövare. Jag frågade varför, och då sa hon att hon "inte tänkte":eek: Vad trött man blir...

Sådan "uppfödning" är av sämsta sort!! Borde inte få existera överhuvudtaget. Tvi vale för såna människor som ska sko sig på djurens bekostnad!

Nu har grannen bestämt sig för att behålla valpen ett tag... endast för att kunna sälja honom igen... Dessutom fick jag veta idag, att hon ställt upp med sin 1,5-åriga schäfer/rottisblandning på en tik som - håll i er - är en blandning av alaskan husky, greyhound och stövare. Jag frågade varför, och då sa hon att hon "inte tänkte":eek: Vad trött man blir...

Men herregud:crazy: kanske skulle avliva människorna som gör så här istället:angel: nä skämt åsido, men man undrar hur människor tänker:crazy:

Jättesöt valp:love: förstår att han är svår att släppa, särskilt när han reagerar så positivt så snabbt.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 351
Senast: Zoya
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 642
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka