Vilket foder nu?

C

CaliforniaSwed

Nu slutar dom tillverka mitt krafftfoder. jag behöver nytt foder till mitt digivande sto. Jag vet inte vilket märke jag ska välja.
Vad har ni? Och varför väljer ni det?
 
Sv: Vilket foder nu?

Titta på din höanalys och välj efter den.:idea:

I år ger jag Krafft Groov125, andra år har det blivit lucern, havre, Hippo Alfa (bodde nära återförsäljaren.)inget alls eller bara lite betfor. Så det varierar från år till år.:)
 
Sv: Vilket foder nu?

Jag vill bara tipsa om en ny foderserie som heter Tallipro dom har ett foder som heter Breed som du ger tillsammans med havre innehåller alla vitaminer och spårämnen som sto och föl behöver samt protein från hömlöl,sojakross,vasslemjöl innehåller ochså melassnitsel,foderjäst,salt och slutligen växoljor.Hade jag ett digivande sto så skulle jag välja det för du får protein från flera olika källor så att det ger en bra sammansättning.Du får även det nödvändiga aminosyrona som behövs lysin,metionin och treonin
 
Sv: Vilket foder nu?

Snälla finns det ingen annan med lite osikter.
 
Sv: Vilket foder nu?

Om du hade ett kraftfoder som passade ditt hö så kan du ju leta upp ett med liknande värden?
 
Sv: Vilket foder nu?

Ja men jag måste veta vilket foder jag ska leta upp, eller hur?

I need names!
 
Sv: Vilket foder nu?

Hej... jag fodrar med fibermusli från mustang,jääte bra allround foder
som inte ger så mkt energi om man har en pigg häst
 
Sv: Vilket foder nu?

Krafft, Hippo, Mustang, Dynavena, Fibergi är ju några kända fodertillverkare.

Har tyvärr inte hemsidorna i huvudet, men det är nog lätt att googla sig dit.

Däremot har jag värdena på några sorter i huvudet, så om du skriver ut värdena på ditt gamla foder så kanske det ploppar upp något likartat.;)
 

Liknande trådar

Hästvård Nu drar det ihop sig till Träckprov. Det finns många Lab att välja på. Jag önskar Ackrediterat lab registrerat i Swedac. Hittat ett än...
Svar
9
· Visningar
716
  • Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
375
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
526
Senast: Lejd
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
833
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp