vilket kommando tyckte du var lättast att lära in?

Sv: vilket kommando tyckte du var lättast att lära in?

Förutom att min hund tror att hon HETER "Nej" så var det nog "Stå!"
Jag gick med henne, sa "Stå!" och hon stannade.

Förutom "mat!" (:angel:) så var nog "apport" det lättaste hittills att lära unghunden, eller möjligtvis "stå".
Gamlingen kan i stort sett ingenting :angel:

"Vill du ha mat?" :grin: Då kutar hon till ytterdörren och står och steppar på trallen och gnyr.

hmm det var nog 'Nuff! forkortning for enough.. :rofl:

Svenska hunden larde sig snabbt: Racker! ..kort for "det racker".. :)

kl

"Skinka?" var fruktansvärt lätt att lära in med.... :cool: springer till kylskåpsdörren och steppar om vi är ine. utomhus alt träningsplanen sätter han sig framför mig.

kl

Stanna.

Ungefär det enda kommandot hos nio månaders tibetanska terroristvalpen som verkligen sitter, 100 %. De andra sitter till 80%. ;)

NOrrland

"KÖTTBULLE!" Fast har känts som om han kunnat det sen födseln ... :confused::p

Annars är det nog "Stanna!", för det har jag alltid tyckt var det viktigaste kommandot och det har även räddat livet på honom en gång!

"Ska vi gå ut?" till Zipper, då kutar han och sätter sig vid koppellådan.
"Bollen!" till Limbo, han letar tills han hittar en boll (tar det för lång tid duger vad som helst som går att bära - tofflor, skor, sockar, byxor, ryggsäckar..)

*KL*

Det forsta, och eftersom jag anvande godis bland de lattaste) jag larde henne var "give" vilket betyder att hon spottar ut allt hon rakar ha i sin mun. Det var viktigt eftersom jag insag redan nar hon var 8 veckor att jag inte orkade bryta upp kakarna for att fa ut vad hon hade tagit:crazy:

"Promenad" och alla, ja ALLA ord som antingen påminner om det ordet eller har samma syfte.

Jag tror också att loss/lämna den var det enklaste att lära in hos min

Loss är vid apportering, kamp och lägga i min hand mm

Lämna den är helt enkelt släpp och glömm;)

"Försvinn"

Det vet alla mina hundar vad det betyder, utan att jag medvetet tränat in det :angel:

helt klart "RAUS" dvs ut. från toa när man sitter där och plötsligt får en kall nos på knäet, från hallen när man plockar av sig snöiga och blöta kläder, från köket när man lagar mat och snubblat över dem en gång för mycket :) det enda kommando jag faktiskt lyckats lära gammtanten som vi tog över som 7-åring. detta sitter även hos valpen, men där gick det lite lättare med "STÄLL", dvs utställningsstå. hon gjorde det spontant när hon kom med en leksak att kasta, så ordet lärde hon sig på 5 minuter :) mina små älsklingar :love:

Jag tror också att loss/lämna den var det enklaste att lära in hos min

Loss är vid apportering, kamp och lägga i min hand mm

Lämna den är helt enkelt släpp och glömm;)

Som jag nastan... "Give" betyder 'loss'... och "leave it" sluta med vad det an ar du gor.:D

Sedan kan hon ju vissa kommandon som jag inte lart henne. "Go away" och "back up" anvands ofta sedan jag insag att hon vet exact vad det betyder.:rofl:

Det som var lättast att träna in var "spotta" och "får jag titta?".
"Spotta" var det första vi lärde honom som liten valp. :p

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 217
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 161
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 006
Senast: Tajger
·
Hundträning Vill ha ett kommando att använda för att ”skicka in” hunden mellan pinnarna. När jag skickar henne runt något, tex en kon så säger jag...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka