vilket kommando tyckte du var lättast att lära in?

Sv: vilket kommando tyckte du var lättast att lära in?

Lustigt att alla lärde sig skall så fort. Det tog nästan tre år att lära min hund det kommandot.

Min hund lärde sig skall på någon minut. Nu några år senare har hon fortfarande inte lärt sig tyst :D Suck, ångrar att jag lärde in skall på kommando.

Akta lärde sig min hund fort med, ropade akta och vips stoppade hon nosen på eltråden...

"Gå runt"
När vovve och jag hamnar på varsin sida om en lyktstolpe eller ett träd, nu har han i för sig mer eller mindre själv lärt sig det, men han går runt när jag ber honom om det.

"Titta"
Om vi vill att han ska se något på teve (mest djur).

"Sök"
Mest godissök inomhus i för sig.

Glömde ju det allra viktigaste: "Ska vi gå till Wilma?"

Då sitter Izor som klistrad vid ytterdörren, även om han precis sovit sin allra djupaste sömn.

Jag har insett att de kommandon som sitter allra bäst är mina latmaskkommandon, dvs "Gå runt"(när han gått på fel sida om ett träd eller en lyktstolpe - funkar oavsett längd på koppel eller lina) ohc "Tassen"(när kopplet hamnat mellan benen så får han lyfta på tassarna istället för att jag ska behöva böja mig).

Ett ofrivilligt kommando som han lärt sig är "Kissekatt", vilket han reagerar lika mycket på som "Mat". Han älskar katter...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 254
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 161
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 006
Senast: Tajger
·
Hundträning Vill ha ett kommando att använda för att ”skicka in” hunden mellan pinnarna. När jag skickar henne runt något, tex en kon så säger jag...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka