Vilket märke?? *Hoppsadel*

Zuzzi

Trådstartare
Jag är inte alls kunnig på märken av hoppsadlar och behöver hjälp :crazy: Vi har ingen sadelutprovare här i närheten så det blir inte så mycket enklare för det. Har ett vbl som har ett rejält sadelläge och den Wintec Close Contact vi tog hem var för rak bommen och diverse andra krux som inte passade. Dock kan han ha en Wintec dressyrsadel som passar jättebra.

Prisklassen får absolut inte skena iväg emot 10,000 för en sån dyr sadel köper jag inte bara för att jag vill hoppträna nån gång då och då

hade tidigare en Hubertus med normal bom men han måste ha en bredare samt att jag inte fick plats med mina knän

vill gärna ha en sadel med bra stöd för mig då jag behöver det

tips är mer än välkommet :bow:

bild på hästen, är lite överbyggd också
02.jpg

Sv: Vilket märke?? *Hoppsadel*

Skulle kunna tänka mig att Passier eller Kieffer kan passa din häst.
Finns en hel del begagnat av dessa till hyfsade priser och det är bra kvalitetssadlar!
Lycka till!

Han är ganska lik min, men din är nog ganska mkt mer överbyggd. Har en Prestige Sidney.

Finns det nån butik på nätet som säljer det märket?

Jag har en Appaloosa prestige, och dom är kanonbra men du får ingen jättebra hoppsadel för under ca.9000.:bow:

Men nu vill jag inte ha någon värstingsadel eftersom jag kanske hopptränar 1 gång i månaden. Jag fick min Hubertus för 2000:- använd några gånger och fräsh och den funkade kanon att använda ändå ;)

Fick en sadel utprovad här för ett tag sedan, dressyr, och då hade jag med mig min allround/hoppsadel som jag inte tyckte passade. han höll med om att den inte passde helt hundraa men menade att om jag bara använder den de få gångerna jag hoppar så är det inte hela världen.
Vad jag ,emar är att du kanske inte behöver hitta en toppen sadel om du bara ska ha den 1g /mån...

Okej, testa att annonsera ut att du söker sadel så kan du kika lite därefter vad du får för svar. Skriv dina krav och lägg med maxpris i annonsen, vilken typ av häst sadeln ska passa etc. så får du säkerligen svar. Så gjorde jag och det har funkat bra! Man har i alla fall lite att gå efter då och kan kolla upp märken etc. efter intresse på annonsen som man lagt in. Du kan ju också nämna att du inte ska ha någon dyr lyx-sadel som behöver vara i nyskick, utan att du nöjer dig med en sadel som är hel fin ok, det är ok att den kanske har någon form av "skavank" bara den funkar och passar sig och hästen. :)

Buke o Blocket är bra att annonsera på när man söker sadlar.

Lycka till!

Japp nu är det gjort och har en Kieffer Inn på tråden! :bump: Den ser helt perfekt ut men nu hoppas jag att den inte är för rak för hästkräket men det ser inte så ut *hoppas* för nu är jag less på dessa j*kla sadlar :p

Sedan finns något som heter begagnatmarknad, och där kan man hitta BRA sadlar för betyldigt mindre än 9000 kr... :smirk:

Jag skulle rekomendera en Prestige, den har plats för en "stor" manke och den brukar ligga jättebra på hästar som har böjd rygg.. Jag har varit toppen nöjd med min, men nu är den till salu för 7500kr-

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 330
Senast: Aifos
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 957
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 802

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka