Bukefalos 28 år!

vilket pris

Zqathan

Trådstartare
Jag ska sälja lite grejor ett träns med skygglappar snyggt och mycket lite använt, kör tyglar helt oanvänt i brunt läder och svarta draglinor också helt oanvända.
Vad kan vare ett rimligt pris, har ingen aning själv vill värken vara så dyr så ingen svarar på annonsen och självklart inte heller sälja för billigt…
Bild på tränset

krtrns.jpg
 
Sv: vilket pris

Bilden blev på tok för stor, ber om ursäkt för det
Är första gången jag försöker mig på att sätta in bild och är väldigt dålig på det där med bilder...
Tömmarna är bruna och i läder, snygga tycker jag.
Detta är ingen förkläd annons, jag vet verkligen inte vad jag ska ta betalt och detta var det ända ställe jag kom på som det gick att fråga på...
 
Sv: vilket pris

Vet tyvärr ej märke.
Tränset är använt ca 10 gånger.
Tömmarna och draglinnerna är som jag har skrivit helt oandvända.
 
Sv: vilket pris

Men vart har du köpt det ifrån då? Det spelar ju som sagt ingen roll om grejerna är oanvända om det är dålig kvalitet på dom, då kan du ändå inte ta ut några direkta pengar för det, är lädret dubbelsytt?
 
Sv: vilket pris

Huvudlaget ser ut att vara från PFIFF standard sel paket, vilket innebär om tömmarna och draglinorna oxså är därifrån. Så är grejerna värda ungefär 1000kr tillsammans
/M
 
Sv: vilket pris

Tycker mitt idealhuvudlag ser exakt likadant ut. Och är draglinorna ideal borde de vara dyrare än pfiffdraglinorna.
Vilken strl är det på allt, full?
 
Sv: vilket pris

Det är cob storlek (jag har islandshäst)
Ingick i ett större paket som jag köpte för 7.000:-
Därför kan jag inte sätta något pris,
Enligt säljaren ska det vara Tärnsjö, går det att kolla det, hittar inget märke någonstans, var ska jag leta?
Det är från en loksele som har några år på nacken (selen är INTE till salu)
Men jag kör med ett annat träns och andra tömmar så det ligger bara och tar upp plats.
Tränset hadde den första ägaren annvänt några gånger, jag har inte ens provat det.
Tömmarna är aldrig använda. De är i en ljus brun färg och i läder.
Ska se om jag kan fixa bild på dom också.
HUM! Det måste jag kanske ha till annonsen ändå.
 
Sv: vilket pris

Är helt säker på att det inte är tärnsjö, i varje fall inte huvudlaget
/M
 
Sv: vilket pris

Säger du det...
Finns inget märke på den i vart fall, skulle det ha varit det och var hittar jag det?
Vill gärna veta om det ska finnas på selen också i så fall och var.
Har kanske blivit lurad:eek:
 
Sv: vilket pris

Håller med MiaMia, det är INTE ett Tärnsjöhuvudlag, syns lång väg. Det ser ut att vara ett "billigare" huvudlag med sämre läder. Om tömmarna är från Tärnsjö så finns det deras logga på dom, och de är i helt underbar kvalité. Huvudlaget får du nog inte så mycket för, ett par hundra kanske.
 
Sv: vilket pris

Ska kolla tömmarna om där finns något, hur ser det ut står det Tärnsjö eller.....
Har inte hittat något på selen heller, men vet inte riktigt var jag ska leta.
 
Sv: vilket pris

:o skäms men det var nog inte Tärnsjö han sa som sålde utan Tranemo är jättedålig på märken och sånt.
Kan tränset vara ett sådant?
 
Sv: vilket pris

allt jag vet är att jag har ett exakt likdant hängandes, jag har nog tre körhuvudlag och två av dem har jag köpt begagnat och har ingen aning om märke. jag köpte det ena för 150 beg.
 

Liknande trådar

Övr. Hund För ett par veckor sedan la jag ut på facebook att Theo letar nytt hem, ett riktigt svårt beslut för Theo är en hund som jag verkligen...
2
Svar
21
· Visningar
2 615
Senast: Krumben
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 957
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 557
Senast: Jadzia
·
Juridik & Ekonomi Hur gör ni? Jag har hittills använt mig av Skicka lätt. Nu vill jag sälja lite enstaka fina barnplagg för kanske 30 kronor styck och...
Svar
9
· Visningar
595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp