Vilket regntäcke??

Chlo

Trådstartare
Jag behöver ett riktigt bra regntäcke. Ett som andas. Det jag behöver är ett som är avsett för sommaren, alltså inte ett alltför varmt. Jag gillar Horseware och Bucas, men i de täckerna behöver min häst storlek 165 och det finns ialla fall inte i Horseware. Bucas börjar däremot bli svårare att få tag på idag. (I andra täcken som är ställbara framtill har han storlek 155.)

Jag har varit och kollat bl.a. på Källqvists light protector, eller vad det nu heter. Jag menar det med fleecefoder i. Detta täcke har ju varit rekommenderat i tidigare trådar, men jag tyckte det kändes lite varmt med fleece i ett "sommarregntäcke". Eller, har ni kunnat använda detta utan att hästen blir för varm??

Vad ska jag köpa för regntäcke, snälla tipsa mig!!

Mvh Lotta
 
Svea har täcken som andas, jätte bra kvalité...vet ej om dom har stl. 165...men kolla på hemsidan, tror man kan beställa i större stl. mot en viss summa.

www.sverigetacket.se

//becky :banana:
 
har ett källquist light outdoor till mej. redan i maj blev hon svettig av att ha det på sej, även om det "andas", men det funkar bra som "övergångstäcke".. har ett börjes ORKAN regn, som är jättetunt och det funkar jättebra och håller torrt.. billigt var det också..
 
Vad bra! Då har jag bestämt mig för att ett Källqvists blir det ialla fall inte. Det var ju inte riktigt vad jag var ute efter.

Ett Svea-täcke kanske jag ska ha då... Då är frågan om jag ska ha Svea Outdoor Rain (standardmodellen) eller Svea Outdoor Mellan (med lite hals). Visst, det var lite mer finesser med Mellan-täcket men det var så här jag tolkade skillnaden. Det lutar nog i så fall åt Svea Outdoor mellan som går upp lite över halsen så minskar det risken att det rinner in vatten. Hmm, det är svårt att bestämma sig...

Mvh Lotta
 
Jag tycker att du skall köpa ett Svea Sverigetäcke! De är verkligen jättebra! :banana:
 
Jag har ett regntäcke från hööks, TM rain eller vad det heter. Vi har haft det i rätt många år nu (det är blått så det var väl ett tag sen), och bara impregnerat en gång, men det håller tätt vääldigt länge! Och torkar dessutom jättesnabbt. Passformen är kanske lite sådär, de är rätt stora tycker jag, alltså hänger långt ner på magen, men pållan har aldrig fått skav fast hon gått med det på rätt mycket emellanåt.
 
Jag tror att Horseware regntäcke finns i 165. I alla fall vet jag med säkerhet att vintertäckena finns i 165 för det har en bekant på sitt vintertäcke, men hon fick be affären att beställa hem det, för det är väl inte så vanlig storlek.

Superbra täcken är det i alla fall! Jag har bestämt mig för att inte köpa något annat märke, i alla fall inte av utetäcken!

Mvh San
 
Tack för era tips!
Jag har blivit sugen på att testa ett Svea Outdoor Rain, så det blir nog det. Jag såg på en annan tråd att Svea-täckena nu skulle ha något nytt glattare innertyg och det låter kanon, tycker jag.

/Lotta
 

Liknande trådar

Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 442
Utrustning Måste skaffa ett (eller två) nytt vädertåligt täcke som också fungerar som svett-täcke. Har några verkligt prima sådana - Bucas Smartex...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: ann80
·
Utrustning Investerade i ett Bucas regntäcke till min pålle. Bättre begagnat då jag inte har haft Bucas till honom tidigare, bara för att se om de...
Svar
7
· Visningar
3 184
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag är på jakt efter ett regntäcke att ha när det är sådär "på gränsen mellan att behöva ha täcke eller inte", och på sommaren om det...
Svar
19
· Visningar
1 567
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp