Vilket spån är bäst?

Twihard

Trådstartare
Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån. Jag brukar föredra bädd men alltid haft halm till det. Kan man sätta bädd med spån? Vilket är bäst i så fall?

Tycker torv dammar så in i norden så försöker med annat först. :)
 
Ja och nej?

Blir inte bra med bara kutterspån.

Dock vill jag slå ett slag för halmpellets + kutterspån. Blir lagom stabbigt och lagom fluffigt?
 
Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån. Jag brukar föredra bädd men alltid haft halm till det. Kan man sätta bädd med spån? Vilket är bäst i så fall?

Tycker torv dammar så in i norden så försöker med annat först. :)
Jag har tidigare haft bädd med enbart spån och det har funkat jättebra.
 
Jag är supernöjd med bädden i ena lösdriften, där har vi nu lite torv i botten och linströ uppe på.
 
Jag gillar torv för man slipper stanken av urin. Sedan har jag en hosthäst också så hon är rekommenderad att stå på torv.
 
Jag tyckte det var rätt bra när jag hade torv i botten och en blandning av spån och spånpellets på toppen. Har haft bädd på enbart spån också, funkar😊
 

Liknande trådar

Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 247
Senast: Fazeem
·
Däggdjur Har haft Easy Strö halmströ i kaninburarna i flera år och varit jättenöjd! Blivit bra "stuns" i bädden, mycket lite damm och bra...
Svar
13
· Visningar
1 827
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 157
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 017
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp