Bukefalos 28 år!

Vilket stalltäcke?

Långnos

Trådstartare
Dags att köpa nytt stalltäcke/tävlingstäcke.

Är i valet och kvalet vilket jag ska köpa. Antingen ett från HL, med halvhals...vet inte hur mycket fodring det är i.

Eller ett Horsewear Rambo, marinblått, vet ej vad modellen heter, men är den som inte har glansig utsida.

Vilket skulle ni valt, båda är ju så snygga:love:
 
Sv: Vilket stalltäcke?

ahhh, jag har ingen koll på dom täckena eftersom jag inte har nått själv. ;) men dom är sjukt snygga... lägg upp bilder på modellerna du menar :D Men vad går ett hl täcke på ?
vad som annars är snyggt är ju ett txl marinblått ulltäcke...:d
 
Sv: Vilket stalltäcke?

Vet inte riktigt vad ett HL går på, men tro det är runt 800:- och de med halvhals är ju grymt snyggt...det enda är att det är bomullsinsida, fastnar en del hår då:smirk:, men det kanske det är på HW också, har bara ett Rhino stalltäcke, och där är det glansig insida, hur smidigt som helst.

Vet inte riktigt hur man lägger in bilder, men finns ju på HL:s hemsida:love: Tycker det är grymt snyggt när det står Be somebody....på sidan av täcket!!
 
Sv: Vilket stalltäcke?

okej, jag trodde dom var endå dyrare.. kan inte du länka till den sidan ? =) glansig in och utsida är helt klart bäst, håller sig så rent å fint :D
 
Sv: Vilket stalltäcke?

har rambo täcket, så jag skulle köpa hltäcket ;)

men tror faktiskt att rambo har lite bättre kvalitet än hl, hl är dock döläckert :love:

hltäcket
3001003_28.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilket stalltäcke?

Jag skulle valt Horseware täcke, iaf om hästen ska ha det att sova i i stallet, tycker inte att det verkar vara någon vidare kvalitet på HL grejerna efter att ha tittat på grejerna på mässor. Däremot HW som håller år efter år efter år :love: Rambo har bomullsinsida på innetäckena, men Amigo har nylon (glansigt), har flera st o är jättenöjd med dem! :)
 
Sv: Vilket stalltäcke?

jag tycker det såg stort ut, det var ganska fult pga det :p köp ett hw ;D
 
Sv: Vilket stalltäcke?

Horseware är helt klart mina favorit täcken så jag skulle köpt ett sånt. bra kvalité och bra passform!
 
Sv: Vilket stalltäcke?

Ja det lutar faktiskt åt ett HW nu. Har ett Rhino sedan innan, men gillar inte riktigt den glansiga utsidan, tycker det är mycket snyggare med Rambos matta utsida...tyvärr så fastnar det ju lite mera spån på:angel:. Men är det någon som vet om det är bomullsinsida på HW Rambo?:confused:
Är ju det på HL så är därför jag tvekade lite.
 
Sv: Vilket stalltäcke?

Ja, det är bomull på insidan i Rambotäckena, de hade nylon ett tag men då blev det ramaskri i Tyskland så de var tvugna att byta tillbaka igen :D
 
Sv: Vilket stalltäcke?

Nej varför då!!! är ju mycket bättre för hästarna, min pålle får inget skav alls på bogarna med nyloninsida.
 
Sv: Vilket stalltäcke?

Jag vet, helknäppt, dessutom fastnar det inget spån eller hår när det är nylon.. Vad är grejen med bomull?
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 455
Senast: Barbabelle
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 267
Senast: JennyLz
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 054
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 533
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var vill vi bo?
  • Tips på laddhybrid
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp