Vilket täcke till litet tanigt fullblod.

Pia

Trådstartare
Allt jag köpt är för stort framtill, så det hänger och sladdrar och sitter inte alls bra vid bringan. Han har strl 125 på det mesta, men framtill blir det som sagt i alla fall för stort.
Finns det något märke som kan tänkas fungera, vad har ni andra som har taniga små fjantar?:laugh:

Sv: Vilket täcke till litet tanigt fullblod.

Horseware Rhino Wug, de med halvhals brukar passa hästar som är smala i bogen.

Hade tidigare samma problem till min ponny, provade att köpa ett Horseware Amigo ponny, det sitter perfekt, kommer aldrig köpa nån annan sort!

Jag har lite samma problem till mitt fullblod, han är tunn och smal över bogen men kräver 155cm över ryggen.
Bucas går helt bort, har inte tittills i mitt liv haft någon häst som passar i ett bucas täcke..
Jag har provat många olika täcken till honom men det som är bäst är Horseware, Amigo fungerar bra men bäst är de som har halvhals och V-knäppningen. Rhino med vanlig skärning blir för stora fram.

Bucas och HW som de andra säger. Vill man köra budgetalternativ så var Börjes Himalaya-regntäcken över alla förväntningar!! Låg kanoners på mina fullblod men passar inte halvbloden alls.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 538
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
1 009
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 442
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Vi som letar häst II