Bukefalos 28 år!

vilket täcke under? ?

niikon92

Trådstartare
Hej :)

Har en liten undran: de dagarna i vinter då de är svinkallt o blåsigt så behöver min häst ett täcke under vintertäcket ute i hagen.

Vad är bäst att ha under; tjocka fleece eller ylle??

// Niikon92
 
Sv: vilket täcke under? ?

något som inte är stretchigt så det stramar över bogen. Hade själv helst haft stalltäcke med glansig yta, men finns det inte att tillgå så ylle :)
 
Sv: vilket täcke under? ?

Ett tunnare vinter täcke? Jag tycker bäst om att ha bara ett täcke på hästen, då det är svårt att få 2 olika täcken att ligga bra.

Ngt jag inte rekommenderar är fleece och stretchig ylle, stumm ylle går bra i boxen men inte när hästen rör sig ute i hagen.

Vad har du för täcken att välja på i nuläget? Hur många gram varmare behöver hästen?
 
Sv: vilket täcke under? ?

Jag hade lagt på båda i så fall, eller köpt ett 300/400g täcke.
 
Sv: vilket täcke under? ?

Jag hade inte velat ha varken fleece eller ylle under ett utetäcke. Om det inte är ett alternativ att köpa ett tjockare hade jag nog som Buck tagit både 100 g och 200 g istället. Jag föredrar att bara ha ett täcke men om det bara handlar om enstaka dagar fungerar det säkert bra att göra så :)
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 425
Senast: Buongusto
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp