vill bara ställa sig i ett varv..

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Paaulinaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 740
P

Paaulinaa

min häst vill bara ställa sig i ett varv på volterna, när jag kommer i de andra varvet drara han huvet utåt istället för innåt , hur gör jag för att få honom att ställa sig bra i de varvet med?

Sv: vill bara ställa sig i ett varv..

Skaffa en tränare som kan hjälpa dig ;)

Lycka till Miaa

är han stel i den bogen? hur funkar det när du longerar eller tömkör? ser ena sidans steg kortare ut än det andra? verkar hästen ha ont eller bli irreterad när du ber den ställa sif i det våra varvet? är det en ung eller gammal häst?

När han ställer sig utåt, gör en liten volt utåt, kontraställt. Gå sedan ut på volten igen och be han ställa sig rätt. Han förstår snart att det är lättare att ställa sig rätt från början.
Men se till så att du rider han lika mycket i båda varven så att han inte blir svagare i den ena sidan, vilket verkar vara fallet här.

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: Freazer
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: TinyWiny
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: Pinus
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 054
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur