Vill ha parkeringstillstånd för häst

Sv: Vill ha parkeringstillstånd för häst

kl

Nog har jag ridit till affären ibland men skulle aldrig våga binda/lämna hästen utanför utan tillsyn! Man vet aldrig vad som kan skrämma hästen eller vad andra människor kan göra.

Skrämseln håller jag med om, men elaka människor finns det överallt... *tänker på alla hundar som lämnas utan ensamma utanför affärer*

Jag har svårt att se att hon kommer få dispens, en box hade varit lämpligt men jag tror knappast kommunen bygger en parkeringsbox utanför en mataffär :rofl:

men jag tycker tanken att använda hästen som transportmedel är god!

Jag reagerade mest på att det stod att kvinnan funderade på att skaffa en häst och köra med, jag fick känslan av att hon inte hade haft häst tidigare, men det får vi så klart hoppas, annars kunde det bli extra spännande!

Tanken är god, men jag har svårt att se hur det blir praktiskt möjligt, jag skulle aldrig våga lämna hästen utan tillsyn i byn/stan/var hon nu ska, och absolut inte med vagn och/eller sele!

Intressant att se vad de kommer fram till!

Jag reagerade mest på att det stod att kvinnan funderade på att skaffa en häst och köra med,

Ja jäklar, det missade jag helt!

Antog helt falaktigt att hon hade häst, såg framför mig en lugn tung körhäst med rejäl vagn bakom sig.

För ett antal år sedan var jag på McDonalds och framför oss i kön stod just häst och vagn... såg allt bra kul ut kan jag tala om men det gäller ju att man har lugn häst.

haha vi red alltid till pizzerian när jag va yngre, dock så höll ju en av oss hästarna. Likaså brukade vi ta drive in på donken med min shettishingst ibland. Märks att man är en lantis :D

*Kl*

Undras om hon är handikappad? Annars är det väl bara att underordna sig dom vanliga trafikreglerna.

Oron för att hästen inte ska klara av shoppingresor har jag svårt att förstå. Vi har ju tidigare använt hästar på det sättet. Har en gammal bild på en massparkering i vår lilla stad, och där finns c:a 30 st förspända hästar och allt andas lugn och ro.
Men det är kanske skillnad på körhästar och hästar? :angel:

LIA

Undrar vart hon tänkt att fästa det tillståndet:D Eller rättare sagt.. undras vart eventuella p-böter skulle sättas

Personligen hade jag inte varit orolig för vad hästen skulle hitta på, utan vad alla dårar till folk det finns hade gjort om de sett en häst ensam utanför en butik...

Jag förväntar mig inga sådana problem, men det beror kanhända på när och var man parkerar sin häst. I vår lilla stad är det lugnt och fint dagtid, men på kvällar kan det vara en del bus. Fast då shoppar vi inte. :) Kan tänka mig att många barn kommer att vilja klappa totton.

Undrar hur det skulle fungera i Stockholm, utanför NK t ex? ;)

LIA

Mig veterligen far man inte lamna en hast tillfalligt uppbunden utan oversyn enligt jordbruksverkets regler for uppbindning av hast.

Det skulle innebara att man behover vara tva for att handla.

På ett läger jag vart på med min islänning, en ridhajk, var vi 28 hästar och 1 åsna som red in på Mc Driven! Tanken är god, men som alla andra säger, aldrig att jag skulle lämna min häst själv bland massa folk (:

Rolig ide, men att det skulle vara billigare med häst än med bil känns ju inte riktigt sant...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna i Älmhults kommun döms för djurplågeri efter att två hästar hittats svårt undernärda på hennes gård. En av hästarna var i så...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna i Kungsbacka kommun har åtalats misstänkt för djurplågeri sedan hon låtit bli att sköta om en häst.
Svar
0
· Visningar
379
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Varför vill (kvinnliga) experter inom ridsporten alltid ha med en häst på bild, när de ska porträtteras i tidningen? Ridsports Hege...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När du står där på djursjukhuset med en allvarligt sjuk häst – klarar du då att läsa igenom det finstilta i ett avtal och ta kloka...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V