Vill inte bli bortlämnad längre?

Voeux

Trådstartare
Vi var bortresta 4 nätter i helgen och Bruce var hos hundvakt. Han har varit där många gånger tidigare och alltid trivts, även om han kan vara lite orolig första kvällen så lägger det sig efter en stund. Men nu fick jag veta att han sovit på golvet i hallen, Bruce har inte sovit på golvet en enda natt i hela sitt liv, han sover i sängen eller i sitt lilla hus med bädd. Han ville inte heller äta sina tuggben som han brukar älska, och han har ofta sprungit ner till bryggan och båten. Han hatar båten, men det är hemvägen. Blev lite orolig att han kanske är sjuk eller skadad men väl hemma igen så är han sig själv. Har klämt och känt men han verkar må utmärkt.

Någon annan som upplevt att detta kan dyka upp med åldern? Han har aldrig haft problem att bli bortlämnad tidigare utan gör sig glatt hemmastadd vart han än befinner sig. Kan det vara pandemin, att han inte exponerats för lika mycket resor och nya människor under ett år? Han har ändå varit hos just denna hundvakt kanske 4 ggr senaste året. Någon som har någon liknande erfarenhet?
 
Vi var bortresta 4 nätter i helgen och Bruce var hos hundvakt. Han har varit där många gånger tidigare och alltid trivts, även om han kan vara lite orolig första kvällen så lägger det sig efter en stund. Men nu fick jag veta att han sovit på golvet i hallen, Bruce har inte sovit på golvet en enda natt i hela sitt liv, han sover i sängen eller i sitt lilla hus med bädd. Han ville inte heller äta sina tuggben som han brukar älska, och han har ofta sprungit ner till bryggan och båten. Han hatar båten, men det är hemvägen. Blev lite orolig att han kanske är sjuk eller skadad men väl hemma igen så är han sig själv. Har klämt och känt men han verkar må utmärkt.

Någon annan som upplevt att detta kan dyka upp med åldern? Han har aldrig haft problem att bli bortlämnad tidigare utan gör sig glatt hemmastadd vart han än befinner sig. Kan det vara pandemin, att han inte exponerats för lika mycket resor och nya människor under ett år? Han har ändå varit hos just denna hundvakt kanske 4 ggr senaste året. Någon som har någon liknande erfarenhet?
Min ena hund gillar inte att bli bortlämnad, det fungerar dock men jag brukar få ge förhållningsregler om att det inte är okej att låta henne ligga på dörrmattan. Ber hundvakten ta henne därifrån och hon får inte heller sova där. Upplever att det bara gör det hela värre. Om man inte låter henne ligga där och ”sörja” och vänta så brukar det släppa ganska fort.

Demens låter inte sannolikt, han är alldeles för ung för det ☺️
 
Min gamla hund trivdes solklart bäst hemma. Han var svår att få i mat i vanliga fall, nästan omöjlig när han var borta.
 
Mammas hund fyller 12 i år och sen några år tillbaka tycker han inte om att hon lämnar honom. Han har alltid älskat att hänga på och att det händer olika saker men numera märks det att han tycker det är jobbigt att vara utan henne. Förr älskade han att vara här, nu har han full koll på henne när de är här för att han ska få följa med hem igen. Det har inte hänt nått han vill nog mest bara ha sina vanliga rutiner med mamma.
 
Min har absolut blivit värre att lämna bort med åldern! Lämnar honom enbart hos mina föräldrar numera.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp