Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eget alla dagar i veckan!Jag har rätt nyligen bytt jobb och fick då välja om jag ville ha mitt alldeles egna office eller dela med en kollega. Saken är att jag alltid suttit i kontorslandskap eller med åtminstone några kollegor i samma rum och vet därför inte alls hur jag vill ha det. Nån som vill bolla lite med mig och hjälpa mig att tänka?
I dagsläget delar jag med kollegan men kan få byta till ett eget rum om jag vill om någon månad. Bör dock bestämma mig snarast.
Som jag ser det:
Fördelar med att dela rum:
* Jag och kollegan kommer jättebra överens och har SKITKUL på dagarna tillsammans.
* Jag och kollegan arbetar på åtminstone ett projekt tillsammans och det är jäkligt smidigt att sitta tillsammans.
* Jag är en gräsligt social typ så risken finns att jag känner mig hemskt ensam i ett stort rum själv.
* Det blir mycket bra jobbsnack helt naturligt i och med att vi kan prata, bolla idéer och diskutera närhelst vi vill liksom.
Fördelar med att ha eget rum:
* Vi stör inte varandra när vi ringer samtal och sitter i telefon.
* Jag kan äta knäckebröd om jag vill helt utan dåligt samvete!
* Det kanske är skönt i perioder när jag har jättemycket att göra och behöver fokusera?
* Kanske är lättare för mig att fokusera på alla mina projekt om jag sitter själv? Är lite rädd att det blir så att, om vi sitter tillsammans, jag dras mest in i det projektet eftersom det är det som min kollega också jobbar med. Men jag kommer ha ett andra projekt också som behöver kärlek och omtanke.
Så, tankar? Jag är rätt säker på att det blir bra oavsett men vill gärna höra bukefalisters erfarenheter så att jag gör ett bra val. Eftersom en annan kollega måste flytta om jag ska ha eget rum vill jag ge besked rätt snart.
Eget alla dagar i v! Jag är visserligen supersocial, men mellan två telefoner som ringer samtidigt, en herrans massa möten och resor och allt annat så bara älskar jag de där (sällsynta) timmarna på mitt rum med tända ljus, mitt val av musik och total ro att tänka som jag är van vid från studietiden. Jag var aldrig typen som gillade plugg i grupp heller, så behöver min enskildhet för att tänka och vara som mest effektiv. Social samvaro får jag så mkt jag önskar ändå på kontoret, men då när det passar mig. Vi har ett nav mitt i kontoret med loungedel dit vi vandrar när vi vill tramsa en stund eller dryfta ngt lite löst, det räcker för mig.Jag har rätt nyligen bytt jobb och fick då välja om jag ville ha mitt alldeles egna office eller dela med en kollega. Saken är att jag alltid suttit i kontorslandskap eller med åtminstone några kollegor i samma rum och vet därför inte alls hur jag vill ha det. Nån som vill bolla lite med mig och hjälpa mig att tänka?
I dagsläget delar jag med kollegan men kan få byta till ett eget rum om jag vill om någon månad. Bör dock bestämma mig snarast.
Som jag ser det:
Fördelar med att dela rum:
* Jag och kollegan kommer jättebra överens och har SKITKUL på dagarna tillsammans.
* Jag och kollegan arbetar på åtminstone ett projekt tillsammans och det är jäkligt smidigt att sitta tillsammans.
* Jag är en gräsligt social typ så risken finns att jag känner mig hemskt ensam i ett stort rum själv.
* Det blir mycket bra jobbsnack helt naturligt i och med att vi kan prata, bolla idéer och diskutera närhelst vi vill liksom.
Fördelar med att ha eget rum:
* Vi stör inte varandra när vi ringer samtal och sitter i telefon.
* Jag kan äta knäckebröd om jag vill helt utan dåligt samvete!
* Det kanske är skönt i perioder när jag har jättemycket att göra och behöver fokusera?
* Kanske är lättare för mig att fokusera på alla mina projekt om jag sitter själv? Är lite rädd att det blir så att, om vi sitter tillsammans, jag dras mest in i det projektet eftersom det är det som min kollega också jobbar med. Men jag kommer ha ett andra projekt också som behöver kärlek och omtanke.
Så, tankar? Jag är rätt säker på att det blir bra oavsett men vill gärna höra bukefalisters erfarenheter så att jag gör ett bra val. Eftersom en annan kollega måste flytta om jag ska ha eget rum vill jag ge besked rätt snart.
Haha! Min kollega här säger samma sak så just knäckefrågan verkar vara löstDela! OCH ät knäckebröd! När jag jobbade på kontor, åt min kollega knäckebröd varje dag, och det gick finfint!![]()
Ja det ska bli så himla skönt kan jag säga, jag längtar! I morse satt jag i ett viktigt telefonsamtal och så kommer nån in och ska prata med kollegan och jag blir så himla störd av det.@niphredil Bra val!Jag älskade "mitt rum" under min senaste praktik. Håller man dörren öppen så droppar det in folk med jämna mellanrum iallafall
![]()