S
Soraya
Sambon började rida lite smått i hagen när jag var gravid för 2 år sen. 41 år gammal och aldrig ridit innan 
Förra året fick han egen häst, ett 11-årigt varmblod som gör allt han ber om.
Sambon kan rida med bara grimma och grimskaft och hästen tar inte ett felsteg. Ibland rider de rakt upp i snårigaste ställena i skogen och hästen tvekar inte att göra allt för honom.
Nu har jag köpt honom en westernsadel då den vanliga kändes liten och sambon älskar den.
Det jag nu funderade på är:
Då sambon och hästen funkar så bra ihop och sambon aldrig är rädd för något, så känner jag att det kunde vara kul att de får utveckla sig tillsammans. Vi rider ju bara i skogen och runt sjön här.
Så tänkte se om jag hittar nån westerntränare som kan komma ut.
Hur börjar man?
Vilken sorts tränare ska man ta ut?
Hur svårt är det att lära ett gammalt varmblod + en gammal gubbe nya saker?
Hur kommer man på inriktning?
Båda han och hästen älskar att galoppera i full fart.
Slänger in kort på premiären i westernsadeln
Förra året fick han egen häst, ett 11-årigt varmblod som gör allt han ber om.
Sambon kan rida med bara grimma och grimskaft och hästen tar inte ett felsteg. Ibland rider de rakt upp i snårigaste ställena i skogen och hästen tvekar inte att göra allt för honom.
Nu har jag köpt honom en westernsadel då den vanliga kändes liten och sambon älskar den.
Det jag nu funderade på är:
Då sambon och hästen funkar så bra ihop och sambon aldrig är rädd för något, så känner jag att det kunde vara kul att de får utveckla sig tillsammans. Vi rider ju bara i skogen och runt sjön här.
Så tänkte se om jag hittar nån westerntränare som kan komma ut.
Hur börjar man?
Vilken sorts tränare ska man ta ut?
Hur svårt är det att lära ett gammalt varmblod + en gammal gubbe nya saker?
Hur kommer man på inriktning?
Båda han och hästen älskar att galoppera i full fart.
Slänger in kort på premiären i westernsadeln