Bukefalos 28 år!

Vill undra lite i förskott....

B

Borkan

Min väninna här helfrälst i barock, hon läser och går på allt som har med barock att göra, senast på Rockelstad o tittade på Borba. Nu har ju hon smittat av sig lite på mig :crazy: men jag har/haft MASSOR med problem med att dels hitta en sadel som passar min plånbok och min breda, korta, kurviga isis + att han har haft någon slags låsning så han bockat varje gång jag spänt sadelgjord runt magen (kort förklarat). Nu börjar detta ordna upp sig och jag funderar på att börja rida lektion i min ridgjord med polypad under(lösning för så länge iaf.. :o). Finns det någon instruktör i Nyköping som är välrenomerad? Vad är ca kostnaderna för att rida för barockinstruktör? Jag är alltså helt tokny inom detta område och vill känna mig för litegrann... Ps. Pållen (5år) är inriden barbacka i form i alla gångarter...
 
Rid barbacka om du vill! Jag rider utan sadel ibland, även för instruktör och det går super. Bättre att ha en avslappnad häst utan sadel än en som spänner sig för att den inte gillar sadeln.
 
Jag brukar rida barbakacka ganska ofta på barock/AR lektion. :) Får så bra kontakt med hästen.
 
jag har enn dressyr sadel där man inte känner direkt allt men det är relativt bra för att vara en dressyr sadel.
rider helst barbacka på min valack då jag kan känna rygg rörelser och benens placeringar bättre.

mitt sto kan ja inte rida så mycket än o inte barbacka då hon har lite muskler o dålig balans.
 
Jag rider oftast barbacka på mina lektioner, har lärt mig massor av det. MEN skrittar mest ännu, har varken haft sitsen eller balansen redo för arbete i trav.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp