Villaägare polisanmäld för olaga tvång

Sv: Villaägare polisanmäld för olaga tvång

Idiotj-vel:devil::mad: Detta har man ju vart med om tusentals gånger. Inte ens en stissig och rent olämplig hoppa-av-och-sparka-undan-skit-häst har räckt som ursäkt för att få återkomma efter ridturen.
Hoppas detta tas på allvar så folk fattar nåt, åtminstone så lite som att det våra hästar häver ur sig är vad de betalar dyrt för i säckar när de ska göda sin fyrkantiga villaträdgård :angel:
 
Sv: Villaägare polisanmäld för olaga tvång

Gatan utanför är allmän plats, ingen villaträdgård.... fy tusan vilka idiotfasoner !
 
Sv: Villaägare polisanmäld för olaga tvång

Jösses, vad har en sådan människa för problem?! :confused::eek:
Han verkade ju bete sig som om det dumpats kärnavafall! Iofs så tycker jag man som ryttare genom tättbebott område eller väg där många vistas ska sparka undan skiten om det blir någon, men ungen erbjöd sig ju att göra det vad jag förstått?

Att tvinga någon plocka skit med händerna är väl magstarkt tycker jag! Hade det varit jag hade jag tagit skiten med händerna och överlämnat den till gubben...

Men jag tycker jag känner igen "Grisberget"? Har det inte varit bråk där? Hästfolk har blivit motarbetade av boende och sådant?
Sådana här utfall kan ju knappast bidra till någon frid och lugn där?
 
Sv: Villaägare polisanmäld för olaga tvång

Sådana människor finns det MASSOR av där jag har min häst på bete.
Varit lipfärdig massa av ggr bara för att folk är så förbaskat otrevliga. Och alla ryttare dras över en kant...känns visset när man själv är en av dom som är väldigt noga med vart och hur jag rider.

Om folk skulle ha lite trevligare attityd skulle nog fler ryttare kanske försöka följa de boende/promenerandes önskemål.

Trots att jag många ggr måste undra om folk inte har vettigare saker att bekymmra sig över än lite gödsel:grin:
 
Sv: Villaägare polisanmäld för olaga tvång

Trots att jag många ggr måste undra om folk inte har vettigare saker att bekymmra sig över än lite gödsel:grin:

Nä man undrar ju vad de har för liv? I allafall så kan de knappast ha bekymmer med ekonomi, sjukdom eller annat livsavgörande när de kan skapa sig tokig över sådana skitsaker! Alternativt att de har alldeles för lite att göra! :devil:
Kan ju se till mig själv, knappast att jag har TID att reta mig på skitsaker åt höger och vänster!

Där jag hade hästen uppstallad förut var ett herrans gnällande! Trots artiga ryttare, vänligt bemötande och vettig "städning" på vägarna.
En liten runda vi red var på en grusväg förbi några hus. Ena husägaren vårdade denna grusväg som normala människor vårdar sina spädbarn!
Grusvägen i fråga var väl dränerad, dessutom lutade den. Hur mycket det än regnade så hade det varit omöjligt att göra en grop med en hästhov även om man skenat förbi med en Shirehäst på ett ton!
I allafall så var instruktionerna hur denna j-a grusväg skulle ridas rigorösa! Långt värre krav än normala människor har på gående på ett parkettgolv.

Nåväl, vi fick bara skritta och endast mitt i vägen. Vilket vi gjorde. Ändå kom herr och fru "jag har för lite att göra och inga verkliga bekymmer i livet" ofta ut och var helt hysteriska, vi gick inte mitt i, det hade blivit ett MÄRKE!
Mina medryttare drabbades en gång när de var ute och red min häst och en annan häst. De erbjöd sig vänligt att ta krattan paret kom farande med och åtgärda hålen (de osynliga alltså...). Men herregud, då fick de ännu mer ovett, för givetvis så klarade inte DE av att åtgärda hålen korrekt!
Herregud säger jag bara! :crazy::crazy:

Numera är jag lyckligt lottad, där pålle nu bor så hejar vilt främmande människor i bil när vi möts ute på vägarna, folk stannar och pratar och säger man har fin häst, diskuterar vädret osv! Och vad mycket trevligare det är!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 414
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp