vinbladsdolmar

S

Skumbananen

Jag vill göra vinbladsdolmar hemma men jag har ingen aning om hur jag ska få tag på vinblad i Uppsala. Vet någon var man kan köpa detta?
 
Sv: vinbladsdolmar

Vindruvsblad..glömde att skriva det!

Det ska finnas i välsorterade "invandrarbutiker"..men har någon sett det i Uppsala? Jag tror att de är inlagda då och det är väl det jag söker, så jag slipper göra det själv:angel:
 
Sv: vinbladsdolmar

I Örebro köpte vi det i en invandrarbutik, inlagda o klara!
Jag hade aldrig ätit vinbladsdolmar innan (som fö heter Sarma på turkiska) men det var sååååå gott!:d
 
Sv: vinbladsdolmar

Men köpte ni klara dolmar då? För det vill jag inte göra, bara bladen för jag vill ha vegetariska och kunna göra själv.
 
Sv: vinbladsdolmar

Nopp inga klara här inte... Även om det varit mkt lättare då de var till ett skolarbete. Men då får man hoppas att ingen lärare kommer på en:devil:

Docks gjorde vi grupparbete och han jag var med gav mig receptet på turkiska. Det blev lite svårt men vi löste det (eftersom han kunde turkiska)
 
Sv: vinbladsdolmar

Har du gjort kåldolmar?
Detta är liksom lite samma sak fast det är vinblad istället, så de blir liiiiiite mindre;)
 
Sv: vinbladsdolmar

Nej...det har jag inte gjort! Hur gör man det? Testar gärna det också.
 
Sv: vinbladsdolmar

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kåldolmar

Här är lite kort om va kåldolmar är, vill du ha ett recept så googla lite så hittar du flera. Jag har bara varit med på min utbildning och gjort kåldomar och där var det så himla omständigt att den versionen hoppar vi över. (tycker jag)

Vindolmar, eller Sarma som jag säger, är som sagt samma sak, fast med vinblad istället för kål.
När vi gjorde dem, i början på min utbildning,la vi en bit lammkött under och kokade "rullarna" på för att få lite lammsmak på dem. (Kan man hoppa över)
Så hade vi vitlöksdressing till.

SMAKLIG SPIS!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: Liten
·
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 310
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Jag hoppas kunna köpa hus nästa år. Eftersom jag har en aningen begränsad ekonomi i relation till områdets priser, skulle jag vilja...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
6 552
Senast: Hippocampus
·
Anläggning Går i tankarna att byta arbetsplats och flytta till Uppsala från Norrland och vill så klart i såfall ta med min häst. Hur ser det ut...
Svar
14
· Visningar
1 313
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp