Vindskydd i container?Någon?

Krans

Trådstartare
Gokväll. Är det någon som gjort vindskydd/solskydd för häst i container el dyl?Jag har fått tag på en sorts container och klurar på om det kunde duga som sommar"hus" till häst?Vintertid finns tillgång till stall.Den är ca 2.5×5 m. Funderar på att öppna ena långsidan?Vad tror ni?Realistiskt eller knäppt?
 
Är det en fartygscontainer så kolla upp så den inte har plyfabotten vilket vissa har, eller träbotten för då brukar dom vara ruttna i botten och därför blir dom skrotade och du vill INTE ha hästben genom golvet.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Ett alternativ annars är ju att ha containern stängd i hagen i lämplig orientering, och agera enkelt lä/vindskydd.
 
Kolla också takhöjden i containern. För att vara godkänd gäller samma regler som för stall, vilket inte alla klarar.
 
smidig och stabilt vindskydd. Det är inte ovanligt även om det kanske inte är vanligt. I princip kan jag köpa det billigt av dig om du vill bli av med det. Grannen har gjort garage av två och enbart bekostat tak. Suveränt om man står uppställd och anläggningen saknar lösdrift då kan man låna ut containern och flyttar man tar man med containern. Smidig lösning.
 
Jag är inte glad i containers. Tycker öppningen är för smal och på sommaren blir det asvarmt och på vintern svinkallt. Kan du öppna en långsida så blir det såklart bättre öppning, men tror fortfarande att det blir för varmt.
 
Jag vet folk som haft conteiner med öppen långsida som ligghall. Vet dock inte hur storlekarna varit.
 
Silverkedjan som tidigare höll till på Buke byggde ju en ligghall mha container som hade öppen långsida. Jag vet inte om hon drog ut taket ytterligare eller om den låg, men hon var nöjd med den vad jag vet.
 
Är nog smidigare att bygga nytt i trä och billigare om man inte kan göra allt själv på containern, dvs lägga om till stabilt golv, höja tak, öppna upp till ingång och säkra så det inte finns ngt att fastna eller skada sig på.

Golvet måste man ju sen också ha väldigt bra koll på om man inte tar bort golvet helt.
 
Silverkedjan som tidigare höll till på Buke byggde ju en ligghall mha container som hade öppen långsida. Jag vet inte om hon drog ut taket ytterligare eller om den låg, men hon var nöjd med den vad jag vet.
Det var kraschade lastbilsskåp :)
 
Gokväll. Är det någon som gjort vindskydd/solskydd för häst i container el dyl?Jag har fått tag på en sorts container och klurar på om det kunde duga som sommar"hus" till häst?Vintertid finns tillgång till stall.Den är ca 2.5×5 m. Funderar på att öppna ena långsidan?Vad tror ni?Realistiskt eller knäppt?

Funkar utmärkt.
Det finns contaier med öppningsbar långsida.
Går att göra tack som sticker ut över öppningen/ingången.
Golvet går att lägga slitplyfa på.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 851
Senast: svea
·
Ekonomi & Juridik Jag har fått en ny stallkompis. En vuxen men tyvärr omdömeslös person. Hen började sin karriär i stallet med att ta in 2 stora hästar...
10 11 12
Svar
232
· Visningar
23 452
Senast: Messy
·
Foder & Strö Sökte bland trådarna och hittade bara bantningstrådar från 2014 så jag tänkte att det kanske var dags att starta en ny. För ett tag...
2
Svar
35
· Visningar
3 063
Senast: mahlmt
·
Hästmänniskan Nu behöver jag lite hjälp om hur jag bemöter ägaren till en häst som gått på bete med min... Historian är ganska lång. Får i maj tag på...
2
Svar
35
· Visningar
5 141
Senast: Lyraolissy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp