Vindtäta/varma vantar

vilse

Trådstartare
Har varit borta från hästvärlden något år, fram tills idag.

Fick med en smärre chock påminnelse om hur jäkla kallt det det kan vara att rida ute i denna årstiden :p

Behöver nu ett par vantar, främst för att rida i.

Krav:
Vindtäta, eller i varje fall hålla mycket vind ute (jag har lite problem med lederna och vinden är en stor bov till detta)

Att de är varma är ju en fördel, men funkar bra att ha ett par andra (tunna) vantar under också. Är de vindtäta så brukar de automatiskt bli ganska varma också...

Har ni några tips?
Antingen så att de finns att köpa på nätet, eller i Lund/malmö.

Sv: Vindtäta/varma vantar

köpte ett par tegera (vita och grå), är egentligen arbetshandskar och kan säkert hittas mkt billigare än vad de säljs för i olika ridsportbutiker. Köpte mina på hööks, men skulle nog rekommendera att leta runt bland affärer som säljer till packlager, byggen o likn. Jag är supernöjd m mina, både sommar- och vintervarianten

Jag köpte nyligen ett par 3-fingersvantar från Equipage som är något grymt varma! De är med nån form av gummiskoning i hela handen så jag har inte lyckats bli blöt om dem heller trots att jag har hällt vatten över dem flera gånger. Definitivt vindtäta och jättesköna.

Vinterfodrade arbetshandskar!

Jag har ett par som är lika tunna som mina ridvantar men jag var ute i måndads i -28 och red utan att bli kall :bow:

Hööks säljer tegera och de har jag bra erfarenhet av från när jag jobbade med livsmedel och packade kött. Köttet var ca +2 grader och vi hade väl 8-10 grader i lokalerna. Kunde lätt jobba "mördarpass" på helgen 10-23 utan att bli kall. Då stod jag dessutom still för de mesta.

Liknande trådar

J
Utrustning Nu när vi går mot den "underbara" årstiden då allt är kallt, blött och lerigt har jag insett att jag skulle behöva ett par riktigt bra...
Svar
16
· Visningar
3 128
Senast: just-me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka