Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Trist med vagnen men skönt att flygningen gick bra! Kan du inte kolla blocket och hitta en billig begagnad sålänge? Jag har hört flera som fått förstörda vagnar på flyget, jättetrist att de inte kan vara lite försiktiga med dem. Jag har alltid haft tur med mina.

Fasen vad trist. Jag har också lyckats ha tur, och då har jag ändå rest med vagn både till LA, Egyptien och Sicilien.

Gud vad trist med vagnen :(
Ersättning ska du ju ha, tror alla bolag betalar ut ersättning för allt bagage som går sönder. Hoppas de behandlar ärendet så fort det bara går. Men så snabbt får man ju inte fram en ny vagn. Emmaljungas leveranstider är hemska!
Maken var in och köpte adapter till min city korg, omgående leverans sa emmaljunga, tog 5 veckor!
Sen beställde jag bälteskuddar till min syskonvagn för det fattades en, omgående leverans sa dom då oxå. Det tog 2½ månad!!!

Vi är hos mormor och morfar och blir så bortskämda med god mat, har spenderat dagarna ute i solen :love:
Tilde hon vill bara bli stor, försöker sätta sig upp hela tiden och håller man i henne så ska hon stå!
Och hon ler HELA tiden, just nu sitter hon i pappas knä och kollar på tv, bredvid henne sitter mormor och försöker få kontakt och varje gång hon roper "Tilde" så skrattar hon ;)

Senast ändrad:

Men jösses! Det är så man blir lite ilsk. Gör som Cilla råder, kontakta Sverker. "Ska det vara på detta viset? Ska det vara så?"

Ditt inlägg får mig att komma att tänka på andra som råkat ut för liknande, då med en gitarr. Efter denna video så protesterade visst folk med att sluta åka med United airlines.

Se länken, den är skojjig.:D

http://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo

"Saa aaas, you broke my baaaaaarnvaaaaaaaaaaagn...." (trallar)

Jo, det är juh just det med leveranstider.... :crazy: Visst kan jag vänta på en vagn, men då ska jag oxå ha en ersättningsvagn under tiden. Jag kan juh inte gå halva sommaren utan vagn.... Men jag kommer kräva en vagn på tisdag, det värsta är juh att det tyvärr blir dom på barnenshus som blir drabbade av min ilska annars o det är ju inte deras fel att min vagn är trasig.

Vindvissla: Jo visst kan jag göra det. Men då står jag med en jäkla massa vagnar sen :p För det är juh egentligen bara chassit som är trasigt. Dock tippar jag på att min liggdel o sittdel inte passar på nya chassit...
Kommer behålla denna vagn om jag nu får en ny, kanske försöka laga o använda som dagisvagn sen.

Självklart är det fin väder ute, men här sitter man o kan juh inte gå ut. Eller ja med bärsele men då orkar jag inte gå någon längre bit.

Ska du till barnens hus i uppsala? När våran vagn var försenad så var de jättetrevliga och erbjöd en ersättningsvagn tills våran kom, och för den blev 2 veckor sen fick vi en skötväska som plåster på såren.
När vi köpte bilbarnstol till Tilde så var basen försenad så då fick vi 700kr i rabatt på nästa bilstol.

Ett chassi borde dom ju fixa fram snabbt, det är ju tygerna som försenar leveranserna.

Jo det är i Uppsala. Ska dit idag så dom iaf får kolla på den. Så får vi se hur vi ska göra. Ska det beställas en vagn så måste det göras så jag kan hämta den i Östersund annars går det inte. Men om jag iaf kunde få en ersättningsvagn denna vecka så jag iaf kan göra något här så får jag lösa det hemma sen. Får väl se vad dom säger.

Jo frågan är om EL har bytt ut sitt chassi något, för då kanske liggdelen o de inte passar :confused:

Jag har ett -08 chassi med -09 city korg och -10 adapter ;)

Tilde har kommit på hur man tjuter av glädje :love: Hon pratar hela tiden och när något är kul så tjuter hon och tar i ända från tårna :love:

I fredags klädde jag ut henne till påskägg
100403-119_81818202.jpg

När hon kräktes ner tröjan fick hon på sig en orange body och blev en kyckling istället, tyvärr ingen bild på den outfiten ;)

Här sover hon ute i vagnen, filten är över 50 år gammal! Tilde fick ett paket i brevlådan där filten låg och en liten lapp från min farmor, filten har min pappas farmor virkat när min pappa låg i magen! Men han blev ju ingen tös. Så nu hoppades farmor på att Tilde ville ha den. Självklart!
30710767.jpg

Och dagens toksöta outfit.
30710798.jpg

vad härligt det är att det är vår! jack är rolig, han är glad precis hela tiden skrattar och "pratar" och vill ha allas uppmärksamhet.
jag har varit o köpt en jätte pimpad baby sitter, så fula dom e allihopa...ser ut som rymdskepp juh. först försökte om lura på mig en som bara kund ta upp till 8kg. jag skrattade den kommer han ju kunna använda i typ en vecka då..
så det blev en modell för tjockisar som klarar 18kg:D
vibrerar o spelar musik ungen kommer få epilepsi.

jaha s när vi vaknade i morse var det 1dm snö ute:eek::cry:
lite bilder från gårdagens ridtur då det var vår!
bonic1.jpg

bonic2-1.jpg

Ja, det där med babytillbehör det har ju blivit väldans spejsat. Hoppas att han inte får epilepsi bara.:p

Jag hittade en hyffsad babysitter på den lokala leksaksbutiken. Vet inte hur många kilo den tar men här är vi redan uppe i 8 kg liksom.

Snygg häst du har. Den tar jag!:D Vad är det för stam?

Och fina bilder på er lille son. Vem är det som är så duktig på att fotografera?

ja jag menar det 8kg haha är alla andra ungar klenisar??

fotografen är min syster Natalie(TwiggyM här på buke) är även hon som äger hästen, fast jag rider honom o hon tittar på honom från backen :D
han är en PRE e:Pensativo R u: Uvilla II ue. Fiesta III . (jag är ju halvblods människa egentligen o är bara insatt i halvblod stammar..)

Slurp vilken vacker häst! Förstår att din syster hellre står på backen och tittar! :D

Goa bilder på Jack, är det du eller pappan som har så mycket tatueringar?

Snygghäst! Vädret känns overkligt, här har det fortfarand inte smält undan och nu snöar det igen :( Fina bilder på Jack.

tack allihopa!

de e jag som har tatueringarna...sambon har inga alls...det försöker jag dock att ändra på:devil:

Aha, är det du som rider den snygga pållen!! Har sett bilderna i bildtråden på dressyr, men inte fattat att det är du som är systern som rider!! Du sitter väldigt snyggt tycker jag.

Vad fina bilderna var!

Idag har E hängt med sin kompis som är en vecka mindre. Han är son till makens bästa kompis så vi hoppas de ska gilla varann!!

Arbetsvecka igen imorgon (för maken och storebror alltså;)). På fredag ska vi till Skåne, jag ska flyga ner själv med båda barnen för maken ska köra ner en bil.

tackar vad glad jag blir:) jag är väldigt glad över att syrran inte vill rida utan bara äga, det passar mig perfekt.

hur funkar det att flyga med småbarn. får de lock i öronen som vi?

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: Blyger
·
R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 122
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
1 095
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 376
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka