Vinter/regntäcke utan bogveck?

Sv: Vinter/regntäcke utan bogveck?

Horseware-täckena är klart bäst. Har blandad kompott av Amigo, Rhino och Rambo. Med nylonfoder!
Kan bara ha sådana till min pålle med silkespäls.

Min häst har också ömtålig vinterpäls, får skav på bogarna och höftknölarna av täcken, på halsen efter tyglarna och under sadeln. Det som funkar har varit pälsglans på bogarna varje dag, och Horseware täcken med blank insida. Jag vågar inte pröva andra täcken längre, men Horseware funkar för min häst.

Bogskydd har jag provat, det fick han utslag av. Provade att tvätta det ordentligt då jag tänkte att det kunde ha kemikalierester i sig när det var nytt, men det var ingen hit på min häst.

Jag tror som andra att bogveck i sig gör inte den stora skillnaden, utan passformen och materialet på täckets insida.

Min hästs päls har blivit mycket bättre i år, troligen för att han får linfröpellets och kiselgur, så fodret kan påverka pälsen också, kanske värt att pröva?

Jag köpte lätt elastiska täcken utan bogveck från jackson till min skav känsliga häst, det var faktiskt de bästa täcken jag har provat:bow:

Jag köpte lätt elastiska täcken utan bogveck från jackson till min skav känsliga häst, det var faktiskt de bästa täcken jag har provat:bow:

Jag har också ett sådant. Idén är god men fodret funkar inte i längden för min - blir skav vid manken och höftknölarna :crazy:

Jag tror Domani har utan bogveck.

Lånar tråden då jag oxå letar täcken utan bogveck..
Men min häst får inte skav av sina täcken, utan han drar sönder dom i bogvecken..
Testat olika märken och modeller med bogveck då jag gillar iden men det funkar inte..
Täckena har varit i rätt storlek och rätt anpassade men ändå glidit bak.. Och sedan spricker dom i bogvecken..
Har häst av grövre modell..

Har sneglat på horseware, men undrar om det finns fler märken?

Bucas funkar inte, dom får han skav av..

Hoppas det var ok att jag tog lite snålskjuts på din tråd?

Som sagt så har jag använt det också.. funkar inte det minsta, och dessutom får han skav vid manken av det.

Pälsen på han är hur fin som helst, blänker och är som silke. Men tack ändå! =)

Okej tack. Ska kolla upp b*cas, det andra märket har inte vad jag har sett utan bogveck iallafall..

Ja, bogskydd har han.. Pälsglans kan jag lova inte funkar på honom. Han får skav utav precis allt under vintern. Sadel, skänklar, sadelgjord, täcke..

Horseware amigo är utan bogveck. är ett jättebra täcke finns i olika fodringar, från lätt regntäcke till tjockare. Ligger super.

HW rambo,bästa täckena enligt mig.Kommer aldrig köpa något annat.Min pålle är också skavkänslig och han får inget skav av horseware.

Bara det att just dem är så himla dyra.. Får väl försöka se mig efter ngt begagnat.

Har en fullblodsmadam som är väldigt känslig och lätt får skav tidigare har hon fått jätteskav på bogen trots att jag använt bogskydd samt täcken m bogveck. för 3 vintrar sen köpte jag två amigo termotäcken till henne och märkte direkt att skaven blev bättre nu har hon nästan bara horseware täcken!

Dom är helt klart bäst och även fast de är dyrare i inköp blir de billigare i längden då alla täcken jag köpt ser i princip likadana ut nu efter 2-3 år. Tror jag kommer kunna ha dem i minst 10 år innan de börjar se gammla ut :love:

Ullared har regntäcken i stretch utan bogveck, kanske det kan vara något?

Ja, vart kan man köpa vintertäcken och regntäcken UTAN bogveck?

Min häst är extremt skavkänslig under vintern, och får skav av allt. Testat massa olika tecken men ingenting fungerar.

Fick ett tips från en som hade samma problem, att prova täcke utan bogveck. Har letat det ända sen i vintras, men ej hittat något.

Och en till fråga (bland bogveckstecken): Vilket täcke av dem ni har, sitter absolut bäst och stillast på hästen?

MVH Josefine

Utan bogveck blir det väl mer skav? Min får i alla fall det med sitt fullblodsskinn!

Nej hon får skav av det mesta.:crazy: har just nu skav av både flughuva och grimma så hon får vara naken.....

Utan bogveck brukar innebära mer skav men horseware täckena har så bra passform att de sitter bra utan bogveck. Passar alla mina hästar som är väldigt olika i kroppen. Allt i från fullblod till kallblodstravare.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 191
Senast: __sofia__
·
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 980
Senast: Ace
·
Hästvård Har lyckats få springmask, tror jag, på ena hästen, vet inte hur. Prov är inskickat och veterinär kontaktad. MEN vill börja förbereda...
Svar
5
· Visningar
2 739
Senast: mackan
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka